Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2017

Lift me

Με αυτό το υπέροχο τραγούδι θα σας ευχηθώ καλή βδομάδα (κι ας είναι Τρίτη!).


Υπάρχει στο άλμπουμ Live at Tralfamadore, το πέμπτο άλμπουμ του συγκροτήματος των Matrugada. Κυκλοφόρησε το 2005 ενώ η Ane Brun που τους συνοδεύει το συμπεριέλαβε στο τρίτο της άλμπουμ Duets που κυκλοφόρησε στις 21 Νοεμβρίου του ίδιου έτους.

Σάββατο, 28 Ιανουαρίου 2017

Απέραντα Χωράφια ... για άλλη μια φορά

Σήμερα ήθελα να ακούσω τα "Απέραντα Χωράφια" του Κώστα Τουρνά. Θυμήθηκα ότι είχα κάνει μια σχετική ανάρτηση πριν από μερικά χρόνια. Έψαξα λοιπόν και βρήκα τι είχα γράψει τότε.

Το ξαναβάζω εδώ γιατί μπορεί να αρέσει και σε σας.

Καλό Σαββατοκύριακο!

-----------------------------------------------------

Δεν ξέρω πόσοι από σας έχουν διαθέσιμα 7 λεπτά για να ακούσουν ένα μουσικό κομμάτι, εγώ πάντως σήμερα ξύπνησα με το soundtrack της παιδικής μου αθωότητας.



Ο meet sos γράφει στο YouTube:

Τα «Απέραντα Χωράφια» είναι ένας δίσκος ορόσημο ελληνικού ροκ. Η μουσική και οι στίχοι είναι του Κώστα Τουρνά. Σύμφωνα με το περιοδικό Ποπ & Ροκ συγκαταλέγεται μέσα στους δέκα δίσκους-σταθμούς του ελληνικού ροκ. Το προοδευτικό-ψυχεδελικό αυτό άλμπουμ το ηχογράφησε ο Τουρνάς συνδυάζοντας μια συμφωνική ορχήστρα με το ροκ γκρουπ Ρουθ, κάτι μοναδικό και πρωτοποριακό για την εποχή και δη επί δικτατορίας.

Η πειραματική μίξη ανομοιογενών μουσικών στοιχείων και παραδόσεων που αποπειράθηκε ο Τουρνάς προηγήθηκε κατά τρία χρόνια μίας ανάλογης προσπάθειας του θρυλικού Αγγλικού γκρούπ Queen που έγραψαν και σύνθεσαν το τραγούδι, σε στυλ όπερας ροκ, "Βοημική Ραψωδία" (Bohemian Rhapsody) αναμιγνύοντας στοιχεία κλασικής όπερας και μοντέρνου ροκ. Η ροκ όπερα Τόμμυ (Tommy) των Χου (Who) το 1969, παρά την ονομασία της, δεν ανέμιξε κλασικά και μοντέρνα στοιχεία μουσικής στη σύνθεσή της παρά απλώς πακετάρισε μοντέρνο ροκ σε κλασική δομή όπερας.



Στίχοι: Κώστας Τουρνάς
Μουσική: Κώστας Τουρνάς
Πρώτη εκτέλεση: Κώστας Τουρνάς

Τούτον τον κόσμο μικρός τον ενόμιζα αλλοιώς,
τούτον τον κόσμο μικρός τον φαντάστηκα αλλοιώς.
Και συ που στο στόμα φέρνεις το τσιγάρο μ ηδονή
κάπως έτσι έχεις ζήσει μιάν ολόκληρη ζωή.
Και νομίζεις πως θ αλλάξει αν μ αυτήν συμβιβαστείς
ψευδαισθήσεις όμως θά χεις, ψευδαισθήσεις θα γευτείς.
Γιατί αν έβλεπες για λίγο τι συμβαίνει γύρω μου,
θα πνιγόσουν απ το άγχος που γεννιέται μέσα μου.
Γέρος είμαι από τώρα που μαι 23 χρονών
και συ ανάβεις άλλο ένα εις υγείαν των κουτών.

Κάτω κει στ απέραντα, στ Απέραντα Χωράφια
που με τ άλογα έτρεχα σαν ήμουνα μικρός,
παραπίσω τράβαγα πακέτο τα όνειρά μου
κι απο τότε ήθελα να γίνω γεωργός.
Άσπρες Χαίτες ήταν στον αέρα τα μαλλιά μου,
σαν άγρια εφύσαγε ο αέρας ο καυτός
κι είχα όλη εκείνη τη χαρά μου στην καρδιά μου
που τον κόσμο αλλοιώς τον φανταζόμουνα μικρός.

Κάτω κει στ απέραντα, στ Απέραντα Χωράφια
στη σκέψη μου θρονιάστηκες και έγινες κυρά.
Το δέρμα σου αγάπησα και την πνοή σου ακόμα
την ένοιωθα σαν ξάπλωνα στου ονείρου τη σκιά.
Τώρα όταν σε σκέφτομαι, της φαντασίας απάτη,
ξέρω πως δεν απέχεις, μα θα σε βρω εδώ κοντά.
Γιατί είδα κείνα που μελλε το στόμα να στεγνώσουν,
ένοιωσα αυτά που κάναν την καρδιά μου ν αρρυθμεί.



Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου 2017

A Prairie Home Companion

Είδα αυτές τις μέρες μια παλιότερη ταινία. Το A Prairie Home Companion του 2006.



Είναι μια ταινία του Robert Altman και μας μεταφέρει στα παρασκήνια της μακροβιότερης ραδιοφωνικής εκπομπής στην Αμερική με τον ομώνυμο τίτλο.





Το Cast είναι εντυπωσιακό όπως βλέπετε παρακάτω:

Cast


ενώ εντυπωσιακό είναι και το soundtrack (κυρίως για όσους αγαπούν την country):

Track listing

No.TitleWriter(s)Artist(s)Length
1."Tishomingo Blues"  Garrison Keillor, Spencer WilliamsGarrison Keillor1:58
2."Gold Watch and Chain"  A. P. CarterGarrison Keillor and Meryl Streep2:39
3."Mudslide"  Pat DonahueThe Guys All-Star Shoe Band3:06
4."Let Your Light Shine on Me"  Blind Willie JohnsonGarrison Keillor, Robin and Linda Williams and Prudence Johnson2:50
5."Coffee Jingle"  Keillor, Kate MacKenzieGarrison Keillor and Jearlyn Steele0:52
6."Summit Avenue Rag"  Richard DworskyThe Guys All-Star Shoe Band2:44
7."Guy's Shoes"  DonahueThe Guys All-Star Shoe Band0:42
8."Whoop-I-Ti-Yi-Yo"  Keillor, TraditionalWoody Harrelson and John C. Reilly2:32
9."Coming Down from Red Lodge"  Peter OstroushkoThe Guys All-Star Shoe Band1:55
10."You Have Been a Friend to Me"  CarterL. Q. Jones2:27
11."Old Plank Road"  Robin and Linda WilliamsRobin and Linda Williams2:50
12."My Minnesota Home"  Stephen Foster, KeillorMeryl Streep and Lily Tomlin3:38
13."A Bunch of Guys"  DworskyThe Guys All-Star Shoe Band2:01
14."Slow Days of Summer"  KeillorGarrison Keillor3:02
15."Frankie and Johnny"  Keillor, TraditionalLindsay Lohan2:05
16."Waitin' for You"  DonahueThe Guys All-Star Shoe Band2:41
17."Jens Jensen's Herring"  Keillor, TraditionalThe Guys All-Star Shoe Band0:47
18."Red River Valley"  TraditionalGarrison Keillor and Jearlyn Steele3:23
19."Strappin' the Strings"  Andy SteinThe Guys All-Star Shoe Band2:27
20."Goodbye to My Mama"  KeillorMeryl Streep and Lily Tomlin3:28
21."Bad Jokes"  KeillorWoody Harrelson and John C. Reilly4:42
22."The Day Is Short"  Dworsky, KeillorJearlyn Steele3:13
23."Atlanta Twilight"  DworskyThe Guys All-Star Shoe Band2:36
24."Red River Valley"/"In the Sweet By-and-By"  TraditionalCast Ensemble3:20
25."Guy Noir"  KeillorThe Guys All-Star Shoe Band2:26

Roof Garden 230 Fifth




Είδα σήμερα αυτή την ανάρτηση από τον χρήστη του Facebook Omorfa Taxidia και δεν άντεξα. Το βάζω και εδώ μιας και είναι ένα μέρος που έχω πάει και άρα έχω και προσωπική γνώμη για αυτό. Με δυο λόγια: είναι υπέροχο!!!

-----

Όνειρο θερινής αλλά και χειμερινής νυκτός!

Αν επισκεφτείτε αυτή τη μαγική πόλη που ακούει στο όνομα Νέα Υόρκη και θέλετε ειδικά το βράδυ να απολαύσετε ένα δροσιστικό κοκτέιλ μαζί με εκπληκτική θέα, τότε ανεβείτε στο Roof Garden 230 Fifth. 

Θεωρείται ως η μεγαλύτερη υπαίθρια ταράτσα της Νέας Υόρκης, ενώ παράλληλα δίπλα βρίσκεται και το κλειστό Penthouse Lounge. Αν είναι καλοκαίρι η νύχτα σας θα είναι εγγυημένα μοναδική και ονειρεμένη.

Την περίοδο που κάνει κρύο όμως, τοποθετούνται μικρά πλαστικά διάφανα igloo με εσωτερική θέρμανση για να μην κρυώνετε εσείς και η παρέα σας ! Κάθε igloo χωρά καθισμένα μέχρι έντεκα άτομα. 

Το Roof Garden 230 Fifth είναι ιδιαίτερα δημοφιλές για επιχειρηματικά ή fashion events, δεξιώσεις γάμων κ.α.

Δευτέρα, 23 Ιανουαρίου 2017

At Seventeen

Ένα υπέροχο τραγούδι της δεκαετίας του '70 θα σας θυμίσω σήμερα.


Το "At Seventeen" είναι ένα τραγούδι της Janis Ian που κυκλοφόρησε το 1975 στο άλμπουμ Between the Lines (το έβδομο της). Αποτελεί τη μεγαλύτερη επιτυχία της τραγουδίστριας.


Ενδιαφέρουν παρουσιάζουν οι στίχοι του τραγουδιού καθώς η Janis τους έγραψε όταν ήταν 22 χρονών και τους εμπνεύστηκε από ένα άρθρο εφημερίδας που αναφερόταν σε μια πανέμορφη κοπέλα που ανακαλύπτει κάποια στιγμή ότι δεν αρκεί η ομορφιά και μόνον αυτή.

I learned the truth at seventeen,That love was meant for beauty queens.In high school, girls with clear-skin smiles,Who married young and then retired.
The valentines I never knew.The Friday night charades of youth,Were spent on one more beautiful.At seventeen I learned the truth.
And those of us with ravaged faces,Lacking in the social graces,Desperately remained at home,Inventing lovers on the phone.Who called to say come dance with me.And murmured vague obscenities.It isn't all it seems,At seventeen.
A brown-eyed girl in hand-me-downs.Whose name I never could pronounce,Said, "Pity, please, the ones who serve,They only get what they deserve."
And the rich-relationed, hometown queen,Marries into what she needs.With a guarantee of company,And haven for the elderly.
Remember those who win the game,Lose the love they sought to gain.In debentures3 of quality,And dubious integrity.The small-town eyes will gape at you,In dull surprise, when payment due,Exceeds accounts received.At seventeen.
Instrumental break.
To those of us who knew the pain,Of valentines that never came.And those whose names were never called,When choosing sides for basketball.
It was long ago and far away,The world was younger than today.And dreams were all they gave for free,To ugly-duckling girls like me.
We all play the game and when we dare,To cheat ourselves at solitaire.Inventing lovers on the phone,Repenting other lives unknown,That call and say, come dance with me,An' murmur vague obscenities,At ugly girls like me,At seventeen.

Παρασκευή, 20 Ιανουαρίου 2017

Girls Just Want To Have Fun

Το 1983, κυκλοφόρησε το σινγκλ της Σίντι Λόπερ «Girls Just Want To Have Fun». Έγινε αμέσως δημοφιλές. Το τραγούδι χαρακτηρίστηκε «ύμνος στο φεμινισμό», ενώ απέσπασε και βραβείο Grammy για το ιδιαίτερο βιντεοκλίπ του. Λίγοι ωστόσο γνωρίζουν ότι το «γυναικείο» αυτό κομμάτι είχε γραφτεί και ερμηνευτεί κάπως  διαφορετικά από τον αμερικανό συνθέτη και τραγουδιστή Ρόμπερτ Χάζαρντ, το 1979. 




Ο Χάζαρντ είχε ηχογραφήσει το ντέμο του τραγουδιού «από ανδρικής πλευράς», όπως έλεγε. Όταν το άκουσε η Λόπερ ενθουσιάστηκε και ζήτησε από τον τραγουδοποιό την άδεια να το διασκευάσει. Εκείνος όχι μόνο δεν έφερε αντίρρηση, αλλά την παρότρυνε να κάνει κι αλλαγές στους στίχους, εφόσον ήταν απαραίτητο. «Όταν το άκουσα, ήξερα ότι μπορώ να το τραγουδήσω διαφορετικά. Να απευθύνεται σε απελευθερωμένες γυναίκες, που είναι ίσες με τους άνδρες και αναγνωρίζουν τη δύναμή τους», υποστήριξε η Σίντι Λόπερ σε συνέντευξή της στο Yahoo Music. 



Το κομμάτι υπέστη αρκετές αλλαγές, ανεξάρτητα από το στίχο. Σε όσα σημεία της μελωδίας υπήρχε κάτι που θεωρούσε  ανδρικό στοιχείο και δεν ανταποκρινόταν στην εκδοχή της Λόπερ είτε αφαιρέθηκε, είτε ανασκευάστηκε. Ο ήχος ενισχύθηκε με τη χρήση ηλεκτρονικών ντραμς και διαφόρων ειδών κιθάρες, που λάνσαραν μια νέα τάση στον τομέα της ενορχήστρωσης. «Έχει διαφορές το τραγούδι, αναμφίβολα. Ο Χάζαρντ είναι άνδρας. Δεν θα μπορούσε να είχε γράψει στίχους και μελωδία για γυναίκα. Εξάλλου δεν μπορεί να γνωρίζει από ποια σκοπιά βλέπουμε εμείς οι γυναίκες τα πράγματα. Στην αρχή ανησυχούσα και πίστευα πως η διασκευή δεν είναι εφικτή. Εκείνος ήταν που με καθησύχασε και με ώθησε στο να προχωρήσω», έλεγε η Λόπερ χρόνια αργότερα.



Το διασκευασμένο τραγούδι πραγματεύεται τη θέση και το ρόλο της γυναίκας στην κοινωνία. Κυκλοφόρησε σε πολλές βερσιόν, ακόμη και σε καραόκε. Το 1994, η Λόπερ αποφάσισε να το παραλλάξει, ενώ του έδωσε τον τίτλο «Hey Now (Girls Just Want To Have Fun)». Το 2005, το αναδιαμόρφωσε για μια ακόμη φορά και στη μουσική τη συνόδευσε το γιαπωνέζικο ποπ/ροκ συγκρότημα Puffy AmiYumi. 





Την κυκλοφορία του μουσικού κομματιού συνόδευσε ένα αλλόκοτο βιντεοκλίπ, που έδειχνε τη Λόπερ και το υπόλοιπο καστ να λικνίζονται και να χορεύουν αλλοπρόσαλλα στους δρόμους της Νέας Υόρκης. Με αυτόν τον τρόπο η Λόπερ ήθελε να τονίσει πως οι γυναίκες το μόνο που θέλουν είναι να έχουν την ίδια αντιμετώπιση με τους άνδρες στις διάφορες κοινωνίες του κόσμου. Κάτι που σε πολλές περιοχές του πλανήτη κάθε άλλο παρά δεδομένο είναι. Η σκηνή με το κρεβάτι στο υπνοδωμάτιο στο φινάλε του βίντεο αποτελούσε φόρο τιμής στην  περίφημη ταινία «Α Night At The Opera».  

Δευτέρα, 16 Ιανουαρίου 2017

Μέρες Ραδιοφώνου

Ένα εργαστήριο στα Μεσόγεια «κρύβει» έναν μικρό θησαυρό με πάνω από 300 ραδιόφωνα από την δεκαετία του 1930, του 1940 μέχρι και τη δεκαετία του 1960 που περιμένουν στωικά να ξαναζωντανέψουν και να γεμίσουν μελωδία, μουσική και τραγούδια τον προσωπικό «παράδεισο» του ηλεκτρονικού και συλλέκτη παλιών ραδιοφώνων και αντικειμένων, Κώστα Λένη, ο οποίος μίλησε στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων για το πάθος του, την ραδιοφωνία.



 «Από το 1978 ασχολούμαι με το ραδιόφωνο. Πάντοτε μου άρεσαν τα παλιά ραδιόφωνα. Είχα μεγάλη αγάπη», λέει. 

Το πρώτο παλιό ραδιόφωνο το αποκτά το 1995 και έπειτα από μια παύση δεκατριών χρόνων, το 2008, αποφασίζει να ασχοληθεί εντατικά με την συλλογή, αλλά κυρίως με την επιδιόρθωση και «ανάσταση», όπως ο ίδιος λέει χαρακτηριστικά, των ραδιοφώνων μιας άλλης εποχής.

«Τότε άρχισα να κατεβαίνω στα παζάρια, στις υπαίθριες αγορές και να ψάχνω, να βλέπω τι μου αρέσει, να μαθαίνω τα μυστικά. Είναι ολόκληρη ιεροτελεστία όταν πας σε ένα παζάρι και ακολουθείς κάποιους κανόνες πριν αγοράσεις. 

Από τότε μέχρι και σήμερα, κάθε Κυριακή πρωί ετοιμάζομαι και κατεβαίνω στο παζάρι, ερευνώ και μπορεί να αγοράσω ακόμη και τέσσερα κομμάτια. Έτσι, έφτασα να έχω στον χώρο μου, τακτοποιημένα σε ράφια πάνω από 300 ραδιόφωνα-αντίκες», τονίζει ο κ. Λένης. 

Με αγάπη και πάθος συνεχίζει να αφηγείται ιστορίες γύρω από το ραδιόφωνο, ενώ επισημαίνει ότι όσο περνά ο καιρός κι όσο περισσότερο ασχολείται και μελετά κάποιος, τόσο πιο εύκολα μπορεί να εκτιμήσει ένα συλλεκτικό και αυθεντικό κομμάτι. 

«Συνεχώς προσπαθώ να εμπλουτίζω τις γνώσεις μου, επισκέπτομαι μουσεία σχετικά με την ραδιοφωνία, έρχομαι σε επαφή με ανθρώπους που ασχολούνται. Εξάλλου, γι αυτό το χόμπι εκτός από μεράκι πρέπει να έχεις και γνώσεις, να έχεις μυηθεί, έτσι ώστε να μην πέσεις σε παγίδες». 

Η «ανάσταση» μιας εποχής

Ο κ. Λένης δεν είναι απλά ένας συλλέκτης, δεν μένει στην αγορά και συλλογή ενός ραδιοφώνου, καθώς «αυτό που πραγματικά με κάνει να ξεφεύγω, να περνάω καλά και να ξεχνιέμαι είναι όταν παίρνω ένα ραδιόφωνο και το ανοίγω ολόκληρο. Το καθαρίζω, το επιδιορθώνω, επισκευάζω τυχόν βλάβες και με προσοχή το συναρμολογώ ξανά. Ξαναγίνονται καινούργια. Όλα παίζουν κανονικά όπως αγοράστηκαν την πρώτη φορά. Εξάλλου, για μένα αυτή είναι η ουσία. Να αναστήσω μια πεθαμένη εποχή.Μην ξεχνάμε ότι το ραδιόφωνο έπαιζε σε κάποιο σπίτι, το στόλιζε, το διακοσμούσε. Ήταν κουλτούρα, πολιτισμός, δεν ήταν ένα απλό αντικείμενο. Με αυτό γλεντούσαν κάποτε κάποιοι άνθρωποι, έκαναν γιορτή. Κάθε ραδιόφωνο έχει τη δική του προσωπικότητά, σχεδιασμό, χρώμα, χαρακτήρα και ύφος». Τα πιο σπάνια ραδιόφωνα στην συλλογή του κ. Λένη είναι ένα ξύλινο Echophone από το 1926, ένα ραδιόφωνο από την εποχή του Μεσοπολέμου, αλλά και ένα ραδιόφωνο που χρονολογείται το 1939 κι έχει την σβάστικα του Ράιχ. «Και δεν σταματώ εδώ. Δεν υπάρχει όριο», λέει ο κ. Λένης. «Απλά γίνομαι πιο επιλεκτικός, πιο απαιτητικός. Τώρα πια ψάχνω κάτι πιο ιδιαίτερο για να μου τραβήξει το ενδιαφέρον». 

Όραμα ένα Μουσείο ραδιοφώνου  

Όραμά του, να μετατρέψει κάποια στιγμή το εργαστήριό του σε ένα μικρό μουσείο παλιών ραδιοφώνων, ώστε να έχουν την ευκαιρία να δούνε όλα αυτά τα συλλεκτικά κομμάτια όσοι ενδιαφέρονται.

«Κυρίως όμως θα ήθελα να κάνω επισκέψεις σε σχολεία για να δείξω στους μαθητές όλα αυτά που έχω συγκεντρώσει, για να μάθουν ή ακόμη και να εμπνευστούν και να ακολουθήσουν αυτόν τον δρόμο αν τους αρέσει όσο σε εμένα».

Blue Monday

Η είδηση παίζει σήμερα σε όλα τα ειδησεογραφικά sites ανά τον κόσμο:

Εδώ και μερικά χρόνια, η τρίτη Δευτέρα του Ιανουαρίου, η «Blue Monday», όπως λέγεται διεθνώς, θεωρείται η πιο μελαγχολική ημέρα του χρόνου. Σύμφωνα με τους υποστηρικτές της θεωρίας, οι άνθρωποι αυτή την ημέρα κατακλύζονται από δυσάρεστα συναισθήματα περισσότερο από οποιαδήποτε μέρα του χρόνου.
Η ιδέα γεννήθηκε το 2005, όταν ο ακαδημαϊκός Cliff Arnall (Δρ. Κλιφ Αρνάλ), χρησιμοποίησε μια εξίσωση για να αποδείξει ότι η συγκεκριμένη μέρα έχει έντονο ψυχολογικό φορτίο.
Κάτι ο άδειος τραπεζικός λογαριασμός μετά τις γιορτές, ο κακός καιρός του Ιανουαρίου, κάτι το μεγάλο χρονικό διάστημα που μας χωρίζει από τις επόμενες γιορτές, επιβαρύνουν την ψυχολογία μας κι έτσι κάπως προέκυψε και η Blue Monday.
Συνδύασε τον άσχημο καιρό του Ιανουαρίου, τα χρέη του Δεκέμβρη και την ψυχολογική κατάσταση του ανθρώπου μετά τα Χριστούγεννα και βρήκε πως η μέρα αυτή είναι η 18η Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με επιστημονικά δεδομένα σήμερα είναι η μέρα που οι περισσότεροι άνθρωποι στον κόσμο συνειδητοποιούν πόσο εκτός στόχων και προγράμματος είναι και νιώθουν μία βαθιά μελαγχολία.
Τον Dr. Cliff ήρθαν να υποστηρίξουν και άλλοι επιστήμονες. Η διατροφολόγος Alison Clark υποστηρίζει πως ο Ιανουάριος είναι ο μήνας που ερχόμαστε αντιμέτωποι με τις υποχρεώσεις και τη σκληρή πραγματικότητα μετά τη χαλάρωση των εορτών.
Η βρετανίδα οικονομολόγος Jane Clack, ειδική σε θέματα χρεών, επισημαίνει ότι πολλοί καταναλωτές κατά την διάρκεια των γιορτών ψωνίζουν με πιστωτικές κάρτες, συχνά λίγο παραπάνω από όσο αντέχει η τσέπη τους και τώρα βρίσκονται αντιμέτωποι με τα χρέη τους.
Παρ' όλα αυτά, οι περισσότεροι επιστήμονες θεωρούν πως ο τύπος δεν μπορεί να σταθεί επιστημονικά και δεν γίνεται αποδεκτός...

Εμείς πάλι επειδή το κόλλημα μας είναι με την μουσική δεν μπορούμε παρά να θυμηθούμε αυτή την εκπληκτική κομματάρα από τα 80's.


Ακόμα θυμάμαι την έξαψη που μου προκάλεσε όταν το πρωτοάκουσα  το 1983. Το "Blue Monday" από τους New Order κυκλοφόρησε σε maxi single στις 7 Μαρτίου του 1983 από την Factory Records και έμελλε από τότε να χρησιμοποιηθεί άπειρες φορές ως μουσική επένδυση κυρίως αθλητικών γεγονότων (λόγω του ρυθμού του).
Το εξώφυλλο του maxi single (που ουσιαστικά αναπαριστά μια δισκέτα 5 1/4'') 
νομίζω ότι θα μείνει στην ιστορία.



Τετάρτη, 11 Ιανουαρίου 2017

FM τέλος ... στη Νορβηγία (προς το παρόν)


Οριστικό «αντίο» στο ραδιόφωνο FM λέει η Νορβηγία, η πρώτη στον κόσμο χώρα που μέσα στο 2017 θα «κατεβάσει» το δίκτυο των FM και οι ακροατές θα μπορούν να ακούν μόνο ψηφιακούς ραδιοφωνικούς σταθμούς.
Η βόρεια περιφέρεια της χώρας, η Νορδλάνδη, σταματά τις αναλογικές FM εκπομπές από τις 11 Ιανουαρίου, ενώ σταδιακά θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες έως το τέλος του έτους, σύμφωνα με το New Scientist.
Και άλλες χώρες σκέφτονται να κάνουν το ίδιο, αλλά η Νορβηγία - λόγω ενός δυσμενούς συνδυασμού γεωγραφικών παραγόντων και πεπαλαιωμένου εξοπλισμού- βιάστηκε να υιοθετήσει το σύστημα των ψηφιακών εκπομπών (Digital Audio Broadcasting-DAB).
Οι πολλές κοιλάδες και τα πολλά βουνά δυσκόλευαν την απρόσκοπτη μετάδοση του σήματος στα FM, ενώ το ψηφιακό σήμα -που έχει και καλύτερη ποιότητα ήχου- δεν θα αντιμετωπίζει τέτοια προβλήματα, τουλάχιστον όχι τόσο πολλά.
Η νορβηγική κυβέρνηση ευελπιστεί ότι θα εξοικονομεί περίπου 200 εκατομμύρια νορβηγικές κορώνες ετησίως (πάνω από 20 εκατ. ευρώ) χάρη στην εγκατάλειψη των FM.
Επίσης, η υιοθέτηση του DAB θα επιτρέψει να υπάρχουν πλέον περισσότεροι ραδιοφωνικοί σταθμοί, καθώς το δίκτυο DAB έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα από το FM. Σήμερα η Νορβηγία έχει πέντε σταθμούς FM εθνικής εμβέλειας, που μπορούν να γίνουν περίπου 40 με το DAB.
Όμως εκατομμύρια κάτοικοι της Νορβηγίας θα πρέπει να αγοράσουν νέα ψηφιακά ραδιόφωνα, ενώ μόνο το 20% των ραδιοφώνων στα αυτοκίνητα πιάνουν ψηφιακό σήμα. Και ενώ οι επιτραπέζιες ή φορητές συσκευές ψηφιακού ραδιοφώνου δεν είναι πολύ ακριβές, η μετατροπή ενός ραδιοφώνου αυτοκινήτου από αναλογικό σε ψηφιακό μπορεί να αποδειχθεί δαπανηρή υπόθεση (κόστους σχεδόν 200 ευρώ).
Δεν είναι έτσι παράξενο που τα δύο τρίτα του νορβηγικού πληθυσμού δηλώνουν αντίθετοι στη «σίγαση» των FM και μόνο το 16% την υποστηρίζουν σαφώς, σύμφωνα με έρευνα της νορβηγικής εφημερίδας Dagbladet.
Προς το παρόν, καμία άλλη χώρα δεν έχει ανακοινώσει επίσημα ότι θα εγκαταλείψει τα FM, αλλά η Ελβετία αναμένεται να είναι επόμενη.

Βινύλιο και πικάπ .... και το 2017




Διάφορα είδη πικάπ παρουσιάστηκαν στην τετραήμερη εμπορική έκθεση τεχνολογίας, η οποία ολοκληρώθηκε την Κυριακή στο Las Vegas... Μεγάλη ποικιλία από συσκευές αναπαραγωγής βινυλίου, ξεκινώντας με λιγότερο από 100$ δολάρια και φθάνοντας ακόμα και περισσότερο από $15,000 δολάρια κόστος... 

Με αυξημένο ενδιαφέρον παρακολούθησαν οι καταναλωτές την έκθεση, για ένα μέσο που μετρά περισσότερα από 70 δεκαετίες εν ζωή και σύμφωνα με στοιχεία της στατιστικής εταιρείας Nielsen, παρουσιάζει μεγάλη άνοδο τα  τελευταία 10 χρόνια



Η Νοσταλγία είναι σίγουρα κάτι που οδηγεί κάποιους να ξεσκονίσουν τους δίσκους τους ή να αγοράσουν περισσότερους... Ακόμη και οι νεότεροι όμως σε ηλικία και πιο πρόσφατοι εραστές της μουσικής, δείχνουν ένα πάρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στο βινύλιο, παρόλο που μεγάλωσαν στην εποχή του CD, του internet και του Streaming...

Από φορητά πικάπ των 90$, μέχρι και jukebox των 12.000$, προσέλκυσαν το ενδιαφέρον του κόσμου στην έκθεση...



Η γνωστή εταιρεία Technics μάλιστα, παρουσίασε ένα νέο μοντέλο, το οποίο κοστίζει κοντά στα 2000$...!


Πέμπτη, 5 Ιανουαρίου 2017

4 Ιανουαρίου ... Παγκόσμια ημέρα των Doors



Θα ξεκινήσω με την είδηση όπως έπαιξε χθες σε διάφορα μουσικά και ειδησεογραφικά sites:

Η 4η Ιανουαρίου έχει κηρυχθεί Παγκόσμια Ημέρα των Doors και τα εν ζωή μέλη του συγκροτήματος θα γιορτάσουν τα 50 χρόνια της ιστορίας του με μια ειδική τελετή στην πόλη Venice του Los Angeles από όπου ξεκίνησε το θρυλικό συγκρότημα. Το event θα συμβεί στο σταυροδρόμι των Pacific και Windward Avenues, διάσημων για την πινακίδα “Venice” . Ο κιθαρίστας Robby Krieger και ο ντράμερ John Densmore θα είναι φυσικά παρόντες όπως και μέλη των οικογενειών των εκλιπόντων  Ray Manzarek και  Jim Morrison.”Είναι φυσιολογικό να ξεκινούν οι εκδηλώσεις για τα 50 χρόνια μας από το Venice από όπου άρχισαν όλα,” δήλωσε ο Densmore .


Γιατί επιλέχθηκε όμως η 4η Ιανουαρίου; Πολύ απλά γιατί στις 4 Ιανουαρίου του 1967 οι Doors κυκλοφόρησαν το πρώτο τους άλμπουμ με τίτλο το όνομα τους. Το άλμπουμ ηχογραφήθηκε στα Sunset Sound Studios στο Hollywood μέσα σε μόλις 6 ημέρες.



Μέσα από αυτό ξεχώρισαν τα κομμάτια  Light My Fire   και  The End



Τετάρτη, 4 Ιανουαρίου 2017

You're Gorgeous

Καλή μας χρονιά. Να έχουμε δύναμη και κουράγιο να παλεύουμε με τις αντιξοότητες. Γιατί δε νομίζω να υπάρχει κανείς εδώ στην Ελλάδα που να πιστεύει ότι δεν θα υπάρξουν τέτοιες και το 2017.

Ωστόσο, η ζωή μας είναι γλυκιά και πρέπει να αντλούμε αισιοδοξία από οτιδήποτε μικρό υπάρχει γύρω μας και μπορεί να μας κάνει να χαμογελάσουμε.

Γι' αυτό πείτε στον εαυτό σας:

"You're Gorgeous"




Το τραγούδι κυκλοφόρησε το 1996 από το βρετανικό indie συγκρότημα Babybird. To συγκρότημα διαλύθηκε το 2000 και επανενώθηκε το 2005 χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία. Ο frontman του συγκροτήματος  Stephen Jones εξακολουθεί να είναι ενεργός σε σόλο καριέρα μέχρι και τις μέρες μας.