Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2013

Harlem - Kingston Express Live!

Για τον Monty Alexander σας έχω ξαναμιλήσει (δείτε εδώ).

Δεν είχα παρακολουθήσει τη δισκογραφία του για αρκετό καιρό και μόλις σήμερα ανακάλυψα ότι το live που είχα παρακολουθήσει στη Νέα Υόρκη (στο Dizzy's Club) έχει κυκλοφορήσει σε cd.


Πρόκειται για το Harlem - Kingston Express Live! το οποίο μπορείτε να αποκτήσετε από το site της Motema Music εδώ (σε mp3 κοστίζει 10 $).

Αν τώρα είστε του τζάμπα (όχι της γνωστής διαφήμισης) σας έχω παρακάτω το YouTube link όπου μπορείτε να ακούσετε ολόκληρο το άλμπουμ κι έπειτα να κάνετε ότι καταλαβαίνετε :-)



Αυτό που θα ακούσετε είναι μια μίξη της  jazz με την reaggae. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια ότι το άλμπουμ ήταν υποψήφιο για "Grammy Award for Best Reggae Album" το 2012.

Σάββατο, 28 Σεπτεμβρίου 2013

Asleep in the Desert vs. Private Investigations




Το πρώτο είναι του 1976 από το άλμπουμ "Tejas".

Το δεύτερο, του 1982 από το άλμπουμ "Love Over Gold"

 

Και τα δυο σημάδεψαν με κάποιο τρόπο την εφηβεία μου. Φιλιά!

Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου 2013

Σαν σήμερα ...

Σαν σήμερα, πριν 40 χρόνια σκοτώθηκε σε πτώση αεροπλάνου ο Jim Croce ...

On Thursday, September 20, 1973, during Croce's Life and Times tour and the day before his ABC single "I Got a Name" was released, Croce, Muehleisen, and four others were killed when the chartered Beechcraft E18S he was traveling in crashed while taking off from the Natchitoches Regional Airport in Natchitoches, Louisiana. Others who died in the crash were charter pilot Robert N. Elliott, comedian George Stevens, manager and booking agent Kenneth D. Cortose, and road manager Dennis Rast.[18][19] Croce had just completed a concert at Northwestern State University's Prather Coliseum in Natchitoches and was flying to Sherman, Texas, for a concert at Austin College. The plane crashed an hour after the end of the concert.



Όλες οι πληροφορίες για την μεγαλύτερη επιτυχία του (από Wikipedia):

The song "Time in a Bottle" had been featured over the opening and closing credits and during a scene in which Desi Arnaz Jr. is opening the You Don't Mess Around With Jim album in the ABC made-for-television movie She Lives!, which aired on September 12, 1973.[24] That appearance had generated significant interest in Croce and his music in the week just prior to the plane crash. That, combined with the news of the death of the singer, sparked a renewed interest in Croce's previous albums. Consequently, three months later, "Time in a Bottle", originally released on Croce's first album the year before, hit number one on December 29, 1973, the third posthumous chart-topping song of the rock era following Otis Redding's "(Sittin' On) The Dock of the Bay" and Janis Joplin's recording of "Me and Bobby McGee".

Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου 2013

Φθινόπωρο

Νομίζω ότι χθες ήταν η πρώτη φθινοπωρινή μέρα (για όσους τουλάχιστον ζουν στη Βόρεια Ελλάδα). Απίστευτες εναλλαγές του καιρού και ένας ουρανός υπέροχος.

Έτσι, για το καλό, μια φωτογραφία του λίγο πριν τη δύση του ηλίου.



Καλή συνέχεια σε ό,τι κι αν κάνετε.

Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου 2013

R.I.P. Ray Dolby

Αν κι εσείς έχετε ξοδέψει ατέλειωτες ώρες γράφοντας κασέτες (προσπαθώντας να μειώσετε το θόρυβο πατώντας το κουμπάκι με το λογότυπο της Dolby), θα αισθανθείτε κάπως στο άκουσμα της παρακάτω είδησης. Οι υπόλοιποι, απλά προσπεράστε.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Απεβίωσε o πρωτοπόρος του ήχου surround

Ο Ray Dolby, ο «πατέρας» του συστήματος ήχου «surround», απεβίωσε σε ηλικία 80 ετών στην κατοικία του στο Σαν Φρανσίσκο.
Ο Dolby είχε προσβληθεί εδώ και χρόνια από τη νόσο Αλτσχάιμερ, ενώ φέτος τον Ιούλιο διαγνώσθηκε με λευχαιμία.
Το όνομά του έγινε συνώνυμο με τα οικιακά ηχητικά συστήματα και τις κινηματογραφικές αίθουσες, ενώ η δουλειά του κέρδισε πολλά βραβεία.
Γεννήθηκε στο Πόρτλαντ του Όρεγκον και μεγάλωσε στο Σαν Φρανσίσκο. Η επαγγελματική του καριέρα ξεκίνησε στην Ampex, όπου βοήθησε στην ανάπτυξη του μαγνητοφώνου με ταινία και τη μαγνητοσκόπηση σε βιντεοκασέτα. Στη συνέχεια ολοκλήρωσε το διδακτορικό του στο πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ στην Αγγλία και το 1965 ίδρυσε στο Λονδίνο την επιχείρησή του, την Dolby Laboratories.
Η πρώτη επινόησή του ήταν μια συσκευή μείωσης των θορύβων για τα στούντιο ηχογραφήσεων, ενώ το λογότυπο Dolby εμφανίζεται ήδη από τη δεκαετία του 1970 στα κασετόφωνα πολλών εταιρειών. Το 1976 μετέφερε την Dolby Laboratories στο Σαν Φρανσίσκο και το 1989 η εταιρεία κερδίζει Όσκαρ για τη συμβολή της στον κινηματογράφο. Συνολικά, ο Dolby και η εταιρεία του κέρδισαν δέκα Όσκαρ και 13 βραβεία Έμμυ για τις τεχνολογίες τους όπως οι Dolby Surround, Dolby Digital κλπ.
Ο Dolby απέκτησε στη διάρκεια της σταδιοδρομίας του περισσότερα από 50 διπλώματα ευρεσιτεχνίας, ενώ η Dolbly Laboratories εξαγόρασε το 2012 την αίθουσα όπου οργανώνεται κάθε χρόνο η τελετή των Όσκαρ, μετά την πτώχευση του προηγούμενου σπόνσορα, της Kodak.

Πηγή: BBC 

Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου 2013

Τιτιβίσματα

Η παρακάτω ανάρτηση έγινε από τον gone4sure τον Απρίλιο. Είχα πολύ καιρό να μπω στο blog του και όταν τη διάβασα, σήμερα το πρωί, ένιωσα πως έγραψε -με λίγα σχετικά λόγια- ακριβώς πως αισθάνομαι για το δημοφιλές κοινωνικό μέσο. Έχω την εντύπωση πως σημαντικό ρόλο σ' αυτή την ταύτιση απόψεων παίζει η ηλικία μας. Μπορεί και όχι, πάντως επειδή λέει με καλύτερο τρόπο αυτό που θα θελα να πω και εγώ εδώ και πολύ καιρό για το twitter, την αναδημοσιεύω. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tweet είναι, tweet ήταν

Αναρτήθηκε από τον/την gone4sure στις 13/04/2013
sorry-marketers-you-re-doing-twitter-wrong-report--692a5ff817 
Το timeline μου στο tweeter είναι ταπεινό σε συχνότητα και εστιασμένο στην πλειονότητά του σε ένα μουσικόφιλο αλισβερίσι. Οι ακόλουθοί μου και αυτοί που ακολουθώ εγώ έχουν μία ευρύτερη μουσικοφιλική διάθεση που περιλαμβάνει όλα τα πλοκάμια της pop κουλτούρας. Οι περισσότεροι από αυτούς, είναι καλωδιωμένοι απότι έχω παρατηρήσει όλη μέρα και όταν δεν κατεβάζουν τηλεοπτικές σειρές, βρίσκονται σε κάποιο site με mems και gifs και άλλα μονοσύλλαβα της νέας εποχής, ή κατεβάζουν μουσική από καινούργια γκρουπάκια τα οποία είναι τόσο φρέσκα, τα περισσότερα, που δεν έχουν συνειδητοποιήσει ακόμα ότι λειτουργούν ως groups…  Κατεβάζουν ταινίες –αυτές του Sundance και αυτές του Hollywood-, comics, οδηγίες για δημιουργικά τεστ περί χιπστεροσυνης – γενικά κατεβάζουν ό,τι μπορεί να κατεβεί από το internet. Το timeline μου στο tweeter είναι ένα αδηφάγο τέρας, καταπίνει αμάσητη πληροφορία της pop κουλτούρας και μοιάζει να μη χορταίνει ποτέ.
Έχει ένα αρκετά μεγάλο ζόρι η προσαρμογή μου στην επικοινωνία του tweeter: όχι όσον αφορά στην γρήγορη ατακαριστή πληροφορία των 140 χαρακτήρων, όσο στο ότι η πραγματική ουσία της ανταλλαγής πληροφορίας και εμπειριών στο tweeter παραμένει πάντα στο επίπεδο μιας διαρκούς, ρολαριστής ειδησεογραφίας που σχετίζεται με κάθε πιθανό και απίθανο στιγμιότυπο της καθημερινότητας: από το πώς αντιμετωπίζουν ένα ρατσιστικό επεισόδιο στο λεωφορείο, μέχρι τις κόπιτσες στο φόρεμα της Anne Hathaway στο κόκκινο χαλί του Auditorium και από το πόσο “σπέρνει” το καινούργιο album του Bonobo μέχρι μία καινούργια Κυριακίλα mix της Ακουαυτό. Η πληροφορία στο timeline μου σκρολάρεται με τόσο επίμονη μανία, που κάθε καινούργιο tweet καθιστά το αμέσως προηγούμενο παλιό. Στο timeline μου δεν προλαβαίνω να σκεφτώ για δεύτερη φορά το αν μου άρεσε το τάδε group που μου έστειλαν σε link να ρίξω μία ματιά, διότι το αμέσως επόμενο έχει εμφανιστεί σπαρταριστό.
Η αρχή της μοντέρνας επικοινωνίας είναι καθ’όλα σεβαστή και ευπρόσδεκτη. Καμία αμφιβολία. Αλλά αν πρόκειται να βιώνω τις πληροφορίες με αυτή την “πρίμα” διάθεση, αν πρόκειται να ακούω τη μουσική που μου αρέσει με τη μόνιμη αίσθηση της ουράς –άλλα τριάντα albums σε αναμονή που περιμένουν να ακουστούν και να επικοινωνηθούν στιγμιαία- αν πρόκειται να βλέπω τα επεισόδια της καλής καινούργιας σειράς του HBO με την ψυχή στο στόμα, αν πρόκειται να καταναλώνω περισσότερη ενέργεια στις διαδικασίες “κατεβάσματος” και “αρχειοθέτησης” παρά σε αυτή καθ’εαυτή την εμπειρία της μουσικής ή της θέασης, να μου λείπει: σωπαίνω το timeline μου, παρότι έχω μάθει να το αγαπώ στους λίγους μήνες που το έχω δημιουργήσει. Το σωπαίνω τουλάχιστον τόσο, όσο χρειάζεται μία εμπειρία να “κατεβεί” μέσα μου, όσο χρειάζεται για να γίνει η αίσθηση, αίσθημα. Και μετά πάλι με την απόχη καινούργια ερεθίσματα και νέες προκλήσεις.
Κάτι σαν απόρροια της Blogovision παρά σαν πρωτογενή μου ανάγκη να συμμετάσχω σε ένα ακόμη κοινωνικό medium, το tweeter έχει καταφέρει να μου δημιουργήσει την εντύπωση ότι όλα ακουμπάνε ελαφρά την επιδερμίδα – κανένα δεν εισχωρεί σε αυτή. Έχω εκπλαγεί από την αναλωσιμότητα σπουδαίων πληροφοριών –άλλοτε θα ήταν events- και αναρωτιέμαι αν και κατά πόσο καταγράφονται στο ψυχικό δυναμικό των συμμετεχόντων στο timeline μου. Για τους ανθρώπους του οποίου, μόνο τα καλύτερα έχω να πω.
Σκέφτομαι φωναχτά.

Πέμπτη, 5 Σεπτεμβρίου 2013

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΤΡΙΔΗΣ ΣΤΟ ΒΗΜΑ 99.5


Γράφει ο Δημήτρης Κανελλόπουλος

Τετάρτη, 04 Σεπτεμβρίου, 2013 13:30



Όχι, πως θα έμενε χωρίς ραδιοφωνική στέγη ο Γιάννης Πετρίδης. Δεν υπήρχε περίπτωση. Στο Βήμα 99.5 λοιπόν, μετεγγραφή από την... κλειστή ΕΡΤ, στην οποία (δήλωνε αιώνια πίστη κι) έκανε εκπομπή 39 συναπτά έτη. Είδατε πως οι κυβερνώντες μας, ενισχύουν συνειδητά τον ιδιωτικό τομέα; Εύκολα, με μία απόφαση για μαύρο στη συχνότητα... Και απαξιώνοντας σιγά-σιγά με στοχευμένες κινήσεις το Δημόσιο. Τόσο απλό.

Τον Γιάννη Πετρίδη θα τον ακούμε σε καθημερινή βάση, 6 με 8 το απόγευμα. Kαι τα Σαββατοκύριακα 4 με 5 θα παίζονται επαναλήψεις. Δίπλα του θα βρίσκεται και η Λουίζα, η κόρη του Κώστα Ζουγρή. Ξεκινάει τη Δευτέρα, μαζί με το καινούργιο πρόγραμμα του σταθμού. «Επειδή θεωρώ πως η εκπομπή μου είναι δημοσιογραφική, επέλεξα έναν αμιγώς ειδησεογραφικό ραδιοσταθμό» μας είπε στο e-tetRadio. «Από τη στιγμή που έκλεισε το 1ο Πρόγραμμα δεν μου απέμεινε κάποια άλλη επιλογή». Στο γνωστό στυλ του θα είναι οι εκπομπές. Μία σπουδαία προσθήκη στο πρόγραμμα του Βήμα FM που του προσθέτει και κύρος (πέραν όλων των άλλων). Να υπενθυμίσουμε πως είναι η δεύτερη φορά που ο Γιάννης Πετρίδη βρίσκεται σε ραδιοσταθμό του ΔΟΛ, είχε κάνει εκπομπές και στον Top FM με τον Ζουγρή (κι αν δεν κάνω λάθος, ήταν πρωινή η παρουσία τους, γύρω στις 11).


Ο Γιάννης Πετρίδης, μέσω facebook, για την επιστροφή του στο ραδιόφωνο:

Θα ήθελα να συνέχιζα στο ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ. Πρώτο πρόγραμμα όμως δεν υπάρχει πια. Μας σταμάτησαν με βίαιο τρόπο που όλοι μας θα θυμόμαστε για πάντα. Από την Δευτέρα 9/9/2013 ξεκινάω στο ΒΗΜΑ FM, έναν κυρίως δημοσιογραφικό σταθμό όπως ήθελα. Χωρίς κανένα περιορισμό μπορώ να παίζω τις μουσικές επιλογές μου. Μια νέα επικοινωνία ξεκινάει κάθε μέρα από τις 6 μέχρι τις 8. Θα τα λέμε λοιπόν εκεί κάθε μέρα από την Δευτέρα μέχρι Παρασκευή.

Τρίτη, 3 Σεπτεμβρίου 2013

Η Πληροφορική στο "νέο" Λύκειο. Μια απίστευτη φαρσοκωμωδία.

Τη δική τους θέση διατυπώνουν οι καθηγητές Πληροφορικής που – όπως σημειώνουν – έχουν στοχοποιηθεί ως συντεχνία, ως οι κακοί παρασκηνιακοί, οι οποίοι θέλουν να επιβάλλουν τα συμφέροντα τους ή ως ο ευνοημένος κλάδος. Μάλιστα, παραθέτουν απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα που αφορούν το νέο σύστημα εισαγωγής στη τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη θέση της Πληροφορικής στο νέο λύκειο.
Η σχετική ανακοίνωση – τοποθέτηση των καθηγητών Πληροφορικής έχει ως εξής:
Όλο αυτό το διάστημα γινόμαστε θιασώτες μίας απίστευτης φαρσοκωμωδίας. Οι καθηγητές Πληροφορικής έχουν στοχοποιηθεί ως συντεχνία, ως οι κακοί παρασκηνιακοί, οι οποίοι θέλουν να επιβάλλουν τα συμφέροντα τους ή ως ο ευνοημένος κλάδος. Για να καταλάβει η κοινή γνώμη τι ακριβώς συμβαίνει, παραθέτουμε παρακάτω μερικές απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα που αφορούν το νέο σύστημα εισαγωγής στη τριτοβάθμια εκπαίδευση και την θέση (;) της Πληροφορικής στο νέο λύκειο.
1) Σε ποια μαθήματα θα κληθεί να εξεταστεί ο μαθητής της Γ’ Λυκείου για την εισαγωγή του στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με το νέο σύστημα που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας;
Στην Γ’ λυκείου, ο μαθητής θα κληθεί να επιλέξει ένα από τα πέντε Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης (Ε.Π.Ε) και θα διαγωνιστεί σε τέσσερα μαθήματα.
Είναι εμφανής η άνιση κατανομή του αριθμού των σχολών ανά ομάδα προσανατολισμού, αφού στην 2η ομάδα υπάγονται 200 σχολές, στην 1η και στην 4η περίπου 90, στην 3η 56 και στην τελευταία μόλις 19. Εμφανής είναι επίσης και η απουσία πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος Πληροφορικής.
2) Ποια είναι θέση της Πληροφορικής στο τρέχον σύστημα εισαγωγής;
Οι μαθητές της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης εξετάζονται στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (A.Ε.Π.Π). Το μάθημα αυτό διδάσκεται εδώ και 14 χρόνια (από το 1999) και βοηθάει αποδεδειγμένα τα παιδιά να καταλάβουν το αντικείμενο της Πληροφορικής και συνάμα ωθεί πολλούς νέους στην επιλογή κάποιας Πολυτεχνικής ή Πανεπιστημιακής σχολής της Πληροφορικής. Δεν είναι τυχαίο μάλιστα ότι σχεδόν οι μισοί υποψήφιοι επιλέγουν αυτή τη κατεύθυνση.
3) Ποια είναι η θέση της Πληροφορικής στο καινούριο σύστημα εισαγωγής που προωθεί το Υπουργείο;
Καμία. Το Υπουργείο Παιδείας δεν περιελάμβανε ούτε στο προσχέδιο ούτε στο κατατεθέν νομοσχέδιο αντίστοιχα εξεταζόμενο μάθημα, ούτε καν για τα τμήματα Πληροφορικής. Πρόκειται για το μοναδικό γνωστικό αντικείμενο το οποίο καταργείται από τις πανελλαδικές εξετάσεις. 
4) Ποιες επιστήμες εξετάζονται στο νέο σύστημα; 
Όλες οι βασικές επιστήμες εξετάζονται πανελλαδικά στο νέο σύστημα, εκτός από την Πληροφορική. Φιλολογικά μαθήματα, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Οικονομία, Διοίκηση, Πολιτική, Κοινωνιολογία και Ιστορία. Η μόνη επιστήμη που εξαφανίζεται από τις πανελλαδικές εξετάσεις είναι η Πληροφορική, ενώ υπενθυμίζεται ότι εξεταζόταν κανονικά και με επιτυχία από το 2000. 
5)  Μήπως οι σχολές που απευθύνεται η Πληροφορική είναι λίγες και δεν απαιτείται πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα; 
Οι σχολές που απαιτούν υψηλού επιπέδου διδασκαλία επιστήμης υπολογιστών αγγίζουν τουλάχιστον τις 90 και μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν τις σχολές Πληροφορικής, Μηχανικών Υπολογιστών, Ηλεκτρολόγων και Μηχανολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρονικών, Αυτοματισμού και Μαθηματικών. Αυτές οι σχολές έχουν προφανώς άμεση σχέση με την Πληροφορική και ο αριθμός τους προκύπτει από το μηχανογραφικό δελτίο του 2013. Μια απλή ματιά μπορεί να πείσει και τον πλέον δύσπιστο. (Βλέπε Υπόμνημα) 
6) Σε ποια μαθήματα θα εξετάζονται τώρα τα παιδιά για να εισαχθούν σε σχολές που απαιτούν γνώσεις Πληροφορικής υψηλού επιπέδου; 
Σύμφωνα με το σχέδιο που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, οι σχολές αυτές θα υπάγονται στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης (E.Π.Ε), το οποίο περιλαμβάνει τις Θετικές και τις Τεχνολογικές Επιστήμες. Όσοι διαλέγουν αυτό το πεδίο θα εξετάζονται στα Μαθηματικά, τη Φυσική και τη Χημεία. Εξ αυτών των αντικειμένων, τα Μαθηματικά είναι απαραίτητα, η Φυσική είναι βασικό αντικείμενο στα Πολυτεχνικά Τμήματα και σε πολλά ΤΕΙ, αλλά η Χημεία δεν σχετίζεται καθόλου με τις συναφείς με την Πληροφορική σχολές. Τουλάχιστον όχι στον 21ο αιώνα. 
7) Δηλαδή, οι καθηγητές Πληροφορικής ζητάνε να φύγει η Χημεία από την 2η Ε.Π.Ε;
Ουδέποτε ζητήθηκε κάτι τέτοιο. Αντίθετα, εμείς ζητάμε ανάλογα με τη σχολή που επιθυμεί να εξεταστεί ο υποψήφιος, να διαλέγει μεταξύ Πληροφορικής και Χημείας. Για παράδειγμα, αν κάποιος επιθυμεί την εισαγωγή του σε μία σχολή όπως το Χημικό, το Γεωπονικό , τους Χημικούς Μηχανικούς, κτλ. να εξετάζεται στη Χημεία, ενώ αν επιθυμεί τμήματα Πληροφορικής, Επιστήμης Υπολογιστών, Μαθηματικών να εξετάζεται στην Πληροφορική. Ουδέποτε τέθηκε θέματα εξοστρακισμού της Χημείας, αντίθετα με όσα προσπαθούν να διαδώσουν διάφοροι και να παραπληροφορήσουν την κοινή γνώμη! Οι σκοπιμότητές τους είναι τόσο εμφανείς! 
8) Θα μπορούσε να υπάρξει πεδίο που να αφορά μόνο τις τεχνολογικές σχολές; 
Οι σχολές που απαιτούν προχωρημένες γνώσεις Πληροφορικής αγγίζουν τις 90, όπως αναφέρθηκε. Συνεπώς, η δημιουργία ενός τέτοιου πεδίου με εξεταζόμενο μάθημα την Πληροφορική κρίνεται ως λογική. Το αχανές πεδίο των θετικών και τεχνολογικών ιδρυμάτων περιλαμβάνει ανόμοιες ομάδες σχολών και η εξέταση στην Χημεία για όλες δημιουργεί αναντιστοιχία γνωστικού αντικειμένου και σχολής. 
9) Το Υπουργείο υποστηρίζει ότι θα υπάρχουν μαθήματα Πληροφορικής σε κάθε τάξη του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Άρα, σε τι χρειάζονται και στο Λύκειο; 
Θα πρέπει να γίνει αντιληπτή η διαφορά της ικανότητας χρήσης υπολογιστή (που θα διδάσκεται στα Δημοτικά και Γυμνάσια) με την Πληροφορική σαν επιστήμη. Η χρήση υπολογιστή είναι μια ικανότητα που μπορεί ο καθένας να αποκτήσει, όπως η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας. Η Πληροφορική, αντίθετα, θεωρείται εδώ και δεκαετίες μια ξεχωριστή επιστήμη, με την δική της σημαντική θέση ανάμεσα στις θετικές επιστήμες, που ασχολείται με διάφορους τομείς της σύγχρονης τεχνολογικής επανάστασης. Ιδιαίτερα, το μάθημα του Προγραμματισμού βοηθά εξαιρετικά στην αναλυτική και συνθετική ικανότητα ενός ατόμου, ώστε να μπορεί να σκέφτεται σωστά και να επιλύει προβλήματα. Το αντικείμενο της Πληροφορικής επηρεάζει πάρα πολλούς τομείς της καθημερινής οικονομικής και κοινωνικής ζωής και δεν θα πρέπει να συγχέεται με την απλή ικανότητα χρήσης υπολογιστή.
Οι εξελίξεις στις Επιστήμες δεν έχουν γίνει ακόμη αντιληπτές; 
10) Τι γίνεται στο διεθνή χώρο όσον αφορά την διδασκαλία της Πληροφορικής; 
Όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες έχουν εντάξει στα προγράμματα σπουδών τους μαθήματα Πληροφορικής και κυρίως Προγραμματισμού και Δικτύων.
Οι στόχοι των προγραμμάτων σπουδών όπως φαίνονται και σε έρευνα της Ε.Ε. είναι, να διδάσκονται οι μαθητές την χρήση του Η/Υ, το πώς να ανακαλύπτουν πληροφορίες στο διαδίκτυο και να τις χρησιμοποιούν για καλύτερη κατανόηση των μαθημάτων τους, πώς να επικοινωνούν μέσω δικτύων και πώς να αποκτήσουν προγραμματιστικές ικανότητες.
Ειδικότερα, σε χώρες όπως η Βρετανία, το νέο πρόγραμμα σπουδών για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση επανασχεδιάστηκε, έτσι ώστε οι μαθητές όχι απλά να μαθαίνουν να χρησιμοποιούν κάποιες υπαρκτές εφαρμογές, αλλά να αποκτούν γνώσεις προγραμματισμού σε βαθμό που να μπορούν να δημιουργούν νέες δικές τους εφαρμογές, προτού φτάσουν στο επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Με παρόμοιο τρόπο τόσο σε Σκανδιναβικές χώρες όσο και σε Ιαπωνία και ΗΠΑ, χωρίς να υποβαθμίζουν την αξία των ΤΠΕ, προωθείται η εκπαίδευση με στόχο την ανάπτυξη της αναλυτικής σκέψης και δεξιοτήτων προγραμματισμού. 
Δυστυχώς, η μόνη χώρα που φαίνεται να απομακρύνεται από την τάση για ανάπτυξη προγραμματιστικών δεξιοτήτων στους μαθητές, είναι η Ελλάδα. 
11) Το Υπουργείο έβαλε όμως μάθημα Πληροφορικής στα μαθήματα γενικής παιδείας της Γ Λυκείου. 
Παραβλέποντας προτάσεις όλων των επιστημονικών ενώσεων της Πληροφορικής αλλά και των Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να μετατρέψει το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον σε μάθημα Γενικής Παιδείας. Η κίνηση αυτή αποτελεί στάχτη στα μάτια της κοινής γνώμης αφού είναι γνωστό ότι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου δεν δίνουν την πρέπουσα σημασία στα μαθήματα γενικής παιδείας, αλλά εστιάζουν την προσοχή τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. 
12) Τι ζητάνε οι καθηγητές Πληροφορικής;
To αυτονόητο, δηλαδή οι υποψήφιοι των θετικών/τεχνολογικών σχολών που έχουν άμεσο ή έμμεσο συσχετισμό με την Επιστήμη της Πληροφορικής / Υπολογιστών να εξετάζονται σε σχετικό μάθημα. Αυτό εξάλλου σχεδιάζει το Υπουργείο να γίνεται αντίστοιχα και για τους υποψήφιους των Οικονομικών Σχολών, των Παιδαγωγικών Τμημάτων, των Ιατρικών Σχολών κ.ο.κ , οι οποίοι και θα εξετάζονται σε συναφή αντικείμενα.
ΠΡΟΤΑΣΗ: Η αλλαγή είναι απλή και εύκολα εφικτή. Καταργείται το μάθημα Πληροφορικής Γενικής Παιδείας 2 ωρών και μετατρέπεται σε μάθημα Κατεύθυνσης 6 ωρών. Το σύνολο ωρών παραμένει το ίδιο. Προστίθεται ένα «ή» ανάμεσα στην Χημεία και την Πληροφορική και είτε η Πληροφορική θα οδηγεί σε ξεχωριστό πεδίο τεχνολογικών επιστημών, είτε και οι 2 επιστήμες θα οδηγούν σε όλες τις σχολές του προτεινόμενου πεδίου και θα επιλέγει ο μαθητής μια επιστήμη ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του.
13) Οι καθηγητές Πληροφορικής είναι συντεχνία;
Από την πρώτη στιγμή, οι καθηγητές Πληροφορικής προτάξανε την Επιστημονική και Εκπαιδευτική διάσταση του ζητήματος και δε μπήκαν σε συζήτηση για ώρες και θέσεις. Αυτό τους πιστώθηκε από όλες του αρμόδιους φορείς που ήρθαν σε επαφή.
Για το λόγο αυτό βλέπουμε την ένταση με την οποία στηρίζουν το αίτημα για πανελλαδική εξέταση της Πληροφορικής όλα τα Τριτοβάθμια Τμήματα και διακεκριμένοι Επιστήμονες από όλον τον κόσμο. Από τον προηγμένο εκπαιδευτικά κόσμο που δε χωράνε συντεχνιακά συμφέροντα. 
Με την σειρά μας, ρωτάμε το Υπουργείο Παιδείας:
1.Βάσει ποιων μελετών και ποιων προτάσεων δημιουργήθηκε το Νέο Λύκειο;
2.Ποια επιτροπή και με ποια κριτήρια αποφάσισε ότι η Πληροφορική δεν πρέπει να εξετάζεται πανελλαδικά; Γιατί πρέπει να έχει εξεταστεί στο μάθημα της Χημείας ένας φοιτητής που θέλει να σπουδάσει την Επιστήμη της Πληροφορικής ή άλλα συναφή αντικείμενα;
3.Η δημόσια διαβούλευση έγινε για τα μάτια του κόσμου;
4.Γιατί, ενώ ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Κεδίκογλου δήλωσε ξεκάθαρα στις 21 Αυγούστου σε πρωινή εκπομπή ότι η Πληροφορική θα είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, τελικά αυτό δεν τηρήθηκε; Μήπως δέχτηκε πιέσεις και αν ναι, από ποιους;
5.Γιατί δεν λαμβάνετε υπόψη τις παρεμβάσεις κορυφαίων ελληνικών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων (Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Πολυτεχνείο Κρήτης, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης κ.α.) , τουλάχιστον 200 Ελλήνων ακαδημαϊκών της Πληροφορικής καθώς και Διεθνών Ενώσεων και Επιστημόνων Διεθνούς κύρους που σας τονίζουν το αυτονόητο;
Ομάδα Καθηγητών Πληροφορικής
ΥΠΟΜΝΗΜΑ: Ενδεικτικές σχολές που έχουν άμεση σχέση με την Πληροφορική και όχι τη Χημεία


Πηγή: efsyn.gr