Δευτέρα, 19 Αυγούστου 2013

Alberta

Λοιπόν, όσες "διακοπές" και να κάνεις, ποτέ δε σου φτάνουν.

Έτσι, για καλή αρχή ...

Ψαχουλεύοντας τις παλιές μου κασέτες (ναι, ναι υπάρχει άνθρωπος το 2013 που ακούει μουσική και από κασέτες), ανακάλυψα αυτόν εδώ το δίσκο.



Τα infos από την wikipedia ακολουθούν:


Live at The Cafe Au Go Go is the debut album by the American band The Blues Project, recorded live during the Blues Bag four-day concert on the evenings of November 24-27, 1965 at the Cafe Au Go Go in New York City. The band scaled down their usual lengthy arrangements for the album due to time constrictions and record label wariness.

Track listing

Side one

  1. "Goin' Down Louisiana" (Muddy Waters)
  2. "You Go, I'll Go With You" (Willie Dixon)
  3. "Catch the Wind" (Donovan)
  4. "I Want to Be Your Driver" (Chuck Berry)
  5. "Alberta" (Traditional)
  6. "The Way My Baby Walks" (Andy Kulberg)

Side two

  1. "Violets of Dawn" (Eric Andersen)
  2. "Back Door Man" (Willie Dixon, Chester Burnett)
  3. "Jelly Jelly Blues" (Billy Eckstine, Earl Hines)
  4. "Spoonful" (Willie Dixon)
  5. "Who Do You Love" (Ellas McDaniel)

Personnel


Μόλις άκουσα την κασέτα κόλλησα με το "Alberta". Ψάχνω να το βρω στο YouTube, τζίφος! Χάρηκα να σας πω την αλήθεια, γιατί πλέον θεωρώ ότι όλοι εμείς που μαζεύαμε τόσα χρόνια βινύλια, κασέτες και cd  κάπου αισθανόμαστε ότι μας κορόιδεψαν, όταν σήμερα με τόση ευκολία (μερικά κλικ με το ποντίκι) μπορεί να βρει κανείς (σχεδόν) τα πάντα.

Για να μη λέω πολλά, η πιο κοντινή εκτέλεση που βρήκα ήταν αυτή όπου (τι έκπληξη!) συμμετέχει και ο Al Kooper.



Βρήκα όμως και άλλα ενδιαφέροντα πράγματα, όπως αυτό εδώ το trailer για ένα ντοκιμαντέρ με θέμα το περίφημο Cafe au Go Go (κάπου εκεί μέσα θα βρείτε και τους Blues Project).



Καλώς σας ξαναβρήκα και καλό υπόλοιπο καλοκαιριού!!!

Σάββατο, 17 Αυγούστου 2013

ΟΧΙ στον Ψηφιακό Αναλφαβητισμό!


Επιστολή καθηγητών Πληροφορικής στον πρωθυπουργό...
Με επιστολή τους στον Αντώνη Σαμαρά, οι καθηγητές Πληροφορικής διαμαρτύρoνται για την απαξίωση της...
Επιστήμης στο πρόγραμμα του νέου Γενικού Λυκείου.


Αναλυτικά η επιστολή:

Αξιότιμε Πρωθυπουργέ,

Με αφορμή το σχέδιο νόμου που αναφέρεται στη δομή του Νέου Λυκείου , όπως ανακοινώθηκε επίσημα, η συγκεκριμένη επιστολή αυτή θα μπορούσε κάλλιστα να είναι μία επιστολή διαμαρτυρίας των καθηγητών Πληροφορικής, καθώς διαπιστώνεται ότι απουσιάζουν εντελώς μαθήματα της επιστήμης στο Γενικό Λύκειο.

Ωστόσο, στην εποχή της μετάβασης από την Κοινωνία της Πληροφορίας στην προς διαμόρφωση αντίστοιχη της Γνώσης, τέτοια σχέδια, βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση, τόσο με τις ανάγκες της πολιτείας και της οικονομίας, όσο και με το πνεύμα αλλά και τη φιλοσοφία του καιρού μας, που επιβάλλουν την καταπολέμηση του πληροφορικού αναλφαβητισμού. Σε ένα πλήρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, απαιτείται από τον αυριανό πολίτη να κατέχει στοιχειώδεις γνώσεις πληροφορικής.

Το μάθημα της πληροφορικής οφείλει να αναδειχτεί στο επίπεδο που του ανήκει. Οι σχολές Πληροφορικής (ΑΕΙ και ΑΤΕΙ) έχουν τις πιο υψηλές βάσεις εισαγωγής. Η επιστήμη της πληροφορικής οφείλει να εδραιώσει το χώρο της στην εκπαίδευση (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια) και όχι να υποβαθμίζεται σε αυτήν, ενώ υπερδιδάσκεται στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και θεωρείται προαπαιτούμενο στην αγορά εργασίας.

Αυτή την περίοδο που βρεθήκατε σε μία χώρα αναπτυγμένη τεχνολογικά, όπως είναι οι ΗΠΑ, είδατε από πρώτο χέρι ότι συντελείται η δημιουργία νέας αγοράς που μεταφράζεται σε νέα επαγγέλματα και νέα δίκτυα διανομής. Μέρος αυτής της αγοράς είναι η Πληροφορική η οποία συνδυάζει τη ρομποτική, την τεχνολογία και φυσικά τις θετικές επιστήμες.

Ως γνωστόν, στην κατάταξη των χωρών της Ε.Ε. που αφορά στους δείκτες για τις θετικές επιστήμες, η χώρα μας καταλαμβάνει τις τελευταίες θέσεις . Επίσης, σε όλη την Ευρώπη είναι κατανοητό ότι υπάρχει μεγάλη απόσταση τεχνολογικά μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε) ειδικά με την Αμερική αλλά και την Ιαπωνία. Στη σύνοδο κορυφής της Λισαβόνας το 2000 , αποφασίστηκε η Ε.Ε. να ηγηθεί και να στηρίξει κάθε προσπάθεια, απόφαση η οποία επικυρώθηκε το 2007 με την ομώνυμη συνθήκη, ως προς την τεχνολογική σύγκλιση της Ε.Ε. με τις τεχνολογικά προηγμένες χώρες έως το 2020.

Από άλλη μελέτη προκύπτει ότι η υλοποίηση του στόχου της πρωτοβουλίας «Ευρώπη 2020», δηλαδή η αύξηση των επενδύσεων στην έρευνα και ανάπτυξη (Ε&Α) σε 3% του ΑΕΠ, μπορεί να δημιουργήσει 3,7 εκατ. θέσεις απασχόλησης και να αυξήσει το ετήσιο ΑΕΠ έως και κατά 795 δισ. ευρώ το 2025. Για να γίνει αυτό θα χρειαστούν επιπλέον 1 εκατομμύριο ερευνητές.

Πώς θα προκύψουν όμως οι αυριανοί Έλληνες ερευνητές και επιστήμονες; Η νέα αγορά είναι γεγονός παντού, καθώς κάθε νέο προϊόν, πολύ εύκολα διαπιστώνεται ότι είναι αποτέλεσμα διεπιστημονικής, διαθεματικής εργασίας. Το συμπέρασμα είναι ότι τα εμπορικά προϊόντα του 21ου αιώνα είναι αποτέλεσμα εργασίας επιστημόνων με διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο, οι οποίοι συνεργατικά καταθέτουν τη γνώση τους, επινοούν και δημιουργούν νέα προϊόντα.

Σε όλα τα ανεπτυγμένα κράτη για να φθάσεις σε υψηλά επίπεδα πρέπει να εισαγάγεις από παιδαγωγικής άποψης τις θετικές –και όχι μόνο- επιστήμες σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Τα τρία παιδαγωγικά κριτήρια είναι: α) Η ομαδική εργασία και η εναλλαγή ρόλων. β) Η ανάληψη και η υλοποίηση project. γ) Η διαθεματικότητα αυτών των project.

Διαβάζοντας αναλυτικά το σχέδιο για το Γενικό Λύκειο, πουθενά δεν προκύπτει ότι οι αλλαγές που ανακοινώνονται είναι προς την κατεύθυνση που περιγράφεται παραπάνω. Η Πληροφορική θα πρέπει να ενταχθεί σε κάθε βαθμίδα, όπως επίσης θα πρέπει να μετατραπεί σε αυτό που περιγράφουν τα προγράμματα σπουδών παγκοσμίως, δηλαδή να ενσωματώνει και να συνδυάζει την Πληροφορική με την καινοτομία.

Από το 1980 έως και σήμερα η Πληροφορική τροφοδοτεί παγκοσμίως την ανάπτυξη ενώ τα τελευταία χρόνια αναδύεται και η ρομποτική (αυτοκίνητα, χειρουργική ιατρική, βιομηχανικές εφαρμογές κ.ά). Η Πληροφορική στην εκπαίδευση αντί να απαξιώνεται, αξίζει να είναι αυτοτελές υποχρεωτικό, εξεταζόμενο διδακτικό αντικείμενο σε κάθε τάξη και σε κάθε τύπο Λυκείου. Ο βαθμός του μαθήματος θα πρέπει να υπολογίζεται στο μέσο όρο της βαθμολογίας για την προαγωγή και την απόλυση. Επίσης, να θεσμοθετηθεί πανελλαδικά ως εξεταζόμενο μάθημα για τις Θετικές σπουδές ως προς την εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΑΤΕΙ, με αυξημένο συντελεστή βαρύτητας για τις σχολές Πληροφορικής.

Αξιότιμε Πρωθυπουργέ,

Άμα την επιστροφή σας από τις ΗΠΑ, παρακαλούμε όπως λάβετε σοβαρά υπόψη τα παραπάνω για την απαλοιφή από το σχέδιο της προδιαγραφόμενης αδικίας σε βάρος των μαθητών οι οποίοι στοχεύουν στα 48 τουλάχιστον τμήματα πληροφορικής ΑΕΙ-ΑΤΕΙ, τα οποία βρίσκονται ψηλά στις προτιμήσεις των υποψηφίων την τελευταία δεκαετία και συνεπώς απαιτείται ένα υπόβαθρο αλγοριθμικής σκέψης. Στο σύνολο των σχολών της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (στις οποίες στοχεύουν οι μαθητές της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης) διδάσκονται μαθήματα προγραμματισμού. Κι όπως καλύτερα γνωρίζετε, προγραμματισμός –με την ευρεία έννοια του όρου- είναι η διαδικασία προσδιορισμού των στόχων και πώς αυτοί οι στόχοι μπορούν καλύτερα να επιτευχθούν, κάτι το οποίο ως χώρα το έχουμε τόσο ανάγκη σε αυτή τη χρονική συγκυρία. Το σύνθημα είναι να αλλάξουμε την παιδεία προς το καλύτερο γιατί ο κόσμος έχει αλλάξει! Αυτός οφείλει να είναι και ο στόχος του Νέου Λυκείου με την Πληροφορική μέσα σε αυτό.

Με εκτίμηση,

Η Πληροφορική σήμερα
http://www.scoop.it/t/itoday
https://el-gr.facebook.com/IToday2.0
http://itoday2.wordpress.com/

Σάββατο, 10 Αυγούστου 2013

Φτάνει με τις εξετάσεις! ... του Ανδρέα Ζαμπούκα (από το protagon.gr)



Θυμόσαστε εκείνον τον απίστευτο «ξεροκέφαλο» Αρσένη; Θυμόσαστε που έβαλε 13 μαθήματα, για να περάσει κάποιος στο πανεπιστήμιο; Aπό το 1998, που «εμπνεύστηκε» τις αλλαγές, πέρασαν 15 χρόνια! Και να, που γυρνάμε στην αρχή του κύκλου. Τα 4 μαθήματα έγιναν 13, τα 13 μειώθηκαν σε 6 και τα 6 κατέληξαν σε 4!
Έκλεισε και πάλι ένας άγονος κύκλος, όπως και τόσοι άλλοι, στο μεγάλο μας «τσίρκο». Εν τω μεταξύ, η κίνησή τους ορίζεται πάντα από το «καρκινικό» βάδισμα όλων των δυνάμεων εσωστρέφειας και συγκεντρωτισμού της συντηρητικής κοινωνίας μας. Γυρίζουμε πάλι στα ίδια. Γυρίζουμε σε αριθμούς και σε εξετάσεις. Επιμένουμε σε ένα εξετασιοκεντρικό σύστημα αριθμών και ποσοτικών αποτιμήσεων των επιδόσεων.
Θυμάμαι έναν μαθητή μου που πέρασε στα Γιάννενα μαθηματικός και όχι στο Πολυτεχνείο, επειδή έγραψε Θρησκευτικά 8 (με τα 13 μαθήματα του Αρσένη)! Θυμάμαι ακόμα άλλους, με τα νεύρα «ρετάλια» να ψάχνονται πώς θα παραμείνουν «πρώτοι» στην τάξη τους. Βλέπω ακόμα μαμάδες εγκλωβισμένες στην υστερία της κοινωνικής αναγνώρισης. Εισπράττω καθημερινά τον εγωκεντρισμό, την αλλοτρίωση, τον αμοραλισμό και την απώλεια συνειδήσεων τόσων νέων ανθρώπων, που βίωσαν τον αναχρονισμό του Λυκείου.
Το παράδοξο όμως είναι πως οι Υπουργοί οραματίζονται πάντα αλλαγές, σε σχέση με τις εξετάσεις. Δεν μπορούν ποτέ να δουν καμία μεταρρύθμιση, χωρίς να πουν τη λέξη «εξετάσεις»! Απορούμε όλοι με τη φιλοσοφία των αποφάσεων αλλά δεν αντιλαμβανόμαστε ότι στόχος δεν είναι η εξέλιξη των συστημάτων, αλλά η ενίσχυση του συγκεντρωτικού ελέγχου της εκπαίδευσης, από την εξουσία. Αδιαφορούν παντελώς, για την ύπαρξη ενός ελεύθερου σχολείου που θα χτίζει δυνατές, ανεξάρτητες και δημιουργικές συνειδήσεις, μέσα από τη συλλογικότητα και τη δράση. Και για να το πω τελείως απλά, ο μαθητής μόνος του θα γράφει εξετάσεις, μόνος του θα διαβάζει, μόνος του θα πάει φροντιστήριο και μόνος του θα αξιολογείται για να πετύχει μια θέση στο πανεπιστήμιο.
Πόσο νόημα έχει αυτή η «μοναξιά» του μαθητή, στην αξιολόγησή του; Πόσο ακόμα μόνους, μοναχικούς και «μονήρεις» Έλληνες θα φτιάξουμε; Κανείς δεν καταλαβαίνει στο Υπουργείο, ότι ο συγκεντρωτισμός και οι εξετάσεις «στέγνωσαν» τη συνείδηση των νέων ανθρώπων και συνέβαλαν στον κατακερματισμό της ελληνικής κοινωνίας;
Ένας ακόμα άγονος κύκλος ανευθυνότητας πάει να κλείσει. Γιατί ακόμα δεν έκλεισε τελείως. Είναι βέβαιο ότι θα γυρίσουμε, όχι μόνο στα 4 μαθήματα, αλλά και στις εξετάσεις αποκλειστικά στη Γ' Λυκείου. Έτσι, όπως ήταν πριν από τον Αρσένη! Απλά θα το δοκιμάσουν για καμιά πενταετία, και θα καταλήξουν στο 1998. Μόνο και μόνο για να φανεί περίτρανα ότι το σχολείο, πριν από δεκαπέντε χρόνια, ήταν καλύτερο από το σημερινό. Οργάνωση ήθελε και αυτονομία, όχι εξετάσεις και πειράματα στην πλάτη των μαθητών.
Αν ποτέ βρεθεί ένας άνθρωπος με «ελληνικό» μυαλό στο Υπουργείο, τρία πράγματα θα σκεφθεί και τρία θα αλλάξει. Χωρίς επιτροπές, χωρίς μελέτες «σοφών», χωρίς ανακοινώσεις. 1. Θα στείλει το 70% των μαθητών στα Τεχνικά Λύκεια (μόνο εδώ θα βάλει αυστηρές εξετάσεις για να γίνει η διαλογή από το Γυμνάσιο στο Λύκειο) 2. Θα δώσει στα σχολεία αυτονομία να οργανωθούν μόνα τους! 3. Θα παραδώσει στα Πανεπιστήμια την απόλυτη ευθύνη για το πώς θα επιλέγουν τους φοιτητές τους (είτε θέλουν εξετάσεις είτε βιογραφικά είτε συνεντεύξεις, μου είναι αδιάφορο…).
Με λίγα λόγια, να πάμε ακόμα πιο πίσω! Στη δεκαετία του 1960. Τότε που όλα είχαν ξεκινήσει στη σωστή τους βάση και με το απαιτούμενο κύρος για την εξέλιξή τους. Τη μόνη αλλαγή που έπρεπε να είχε προχωρήσει το κράτος από τότε, είναι η σταδιακή απομάκρυνσή του από τη διοίκηση της εκπαίδευσης. Τίποτε άλλο δεν ήταν ανάγκη να κάνει παρά μόνο να αφήσει ελεύθερο το σχολείο και το πανεπιστήμιο. Να επιτρέψει σε φωτεινούς ανθρώπους να ηγηθούν μέσα στους χώρους των εκπαιδευτηρίων και της επιστημονικής έρευνας, επιλέγοντας οι ίδιοι τους τρόπους σύνδεσης με τον πολιτισμό και τις ανάγκες της κοινωνίας.
Τίποτα απ΄ αυτά δεν έγινε και φτάσαμε τώρα να ακούμε και άλλα άδεια βαρέλια να κάνουν εκκωφαντικό θόρυβο στην κατηφόρα. Να βλέπουμε άλλον ένα άγονο φαύλο κύκλο να σφίγγει γύρω από τις χαμένες γενιές των μαθητών, προβλέποντας και την αποτυχία όλων των άλλων που μπορεί να ανοίξουν στο μέλλον.
Παραδώστε τα σχολεία και τα πανεπιστήμια στη κοινωνία και στην πλήρη αυτονομία τους. Μην προσποιείστε τους αυστηρούς «εξεταστές» των μαθητών, στην παθητική αντιγραφή γνώσεων και ιδεών. Επιτρέψτε στους νέους να ζήσουν δημιουργικά και να παράγουν πολιτισμό μέσα στα σχολεία τους! Όχι άλλο «κάρβουνο», αδέρφια! Μην εκμεταλλεύεστε που μας αρέσει το φως και δεν μπορούμε να αλλάξουμε χώρα… Και, κυρίως, μη βάζετε «θλιμμένους» υφυπουργούς να κάνουν ανακοινώσεις. Είναι αποκαρδιωτικό...

Ο Ανδρέας Ζαμπούκας είναι καθηγητής κλασικής φιλολογίας

Πηγή: http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.paideia&id=26784