Πέμπτη, 25 Απριλίου 2013

Ella Fitzgerald ... doodle

Σήμερα συμπληρώνονται 96 χρόνια από τη γέννηση της Βασίλισσας της Τζαζ Ελλα Φιτζέραλντ και η Google τιμά τη μνήμη της με ένα πολύχρωμο doodle.
Η Ελλα Φιτζέραλντ γεννήθηκε στις 25 Απριλίου 1917 στο Νιούπορτ Νιουζ της Βιρτζίνια των ΗΠΑ και η εντυπωσιακή μουσική καριέρα της διήρκησε έξι δεκαετίες, στη διάρκεια των οποίων κέρδισε πολλά βραβεία και τιμητικές διακρίσεις για την ιδιαίτερη φωνή της.
Το «μουσικό μικρόβιο» ωστόσο της το έβαλε η μητέρα της, η οποία, όταν μετακόμισαν στη βιομηχανική πόλη Γιόνκερς, βόρεια της Νέας Υόρκης, πίεσε την Ελλα να ασχοληθεί με το τραγούδι και έβαλε το όνομά της σε λίστα υποψηφίων διαγωνισμού στο θέατρο Apollo του Χάρλεμ το 1934.
Τελικά η νεαρή Ελλα κέρδισε αρκετούς διαγωνισμούς ταλέντων μέσα στα επόμενα χρόνια, ενώ τη δεκαετία του '30 γνώρισε τον Μπένι Κάρτερ, ο οποίος τη σύστησε στον Τσικ Γουέμπ, ντράμερ και αρχηγό ορχήστρας.
Μαζι με τον Γουέμπ, η Ελλα ηχογράφησε τις πρώτες μεγάλες επιτυχίες της, όπως το Α-Tisket, Α-Tasket και το Undecided, ενώ όταν πέθανε ο Γουέμπ 5 χρόνια αργότερα, η Φιτζέραλντ έγινε αρχηγός του συγκροτήματος για τα επόμενα δύο χρόνια, μέχρι που κίνησε το ενδιαφέρον του Νόρμαν Γκρανζ, ιδιοκτήτη της μοναδικής τζαζ δισκογραφικής εταιρείας Verve, ο οποίος και έγινε μάνατζέρ της.
Η ιδιαίτερη, σχεδόν παιδική, φωνή της Φιτζέραλντ και η ξεχωριστή προφορά της, κέρδισαν αμέσως το κοινό καταξιώνοντάς την ανάμεσα στις τραγουδίστριες της εποχής, ενώ χαρακτηριστικό ήταν ότι είχε ένα μοναδικό τρόπο να συνδυάζει τα τραγούδια μεταξύ τους και να τα τραγουδά το ένα μετά το άλλο.
Κατά τη διάρκεια της πολύχρονης καριέρας της, η Ελλα Φιτζέραλντ συνεργάστηκε με μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής όπως οι Λούις Αρμστρονγκ, Κάουντ Μπέιζι, Ντιούκ Ελινγκτον και Οσκαρ Πήτερσον, ενώ κέρδισε 14 βραβεία Γκράμι και γνώρισε πολυάριθμες τιμητικές διακρίσεις, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν οι απονομές του Εθνικού Μεταλλίου Τέχνης το 1987 και του Προεδρικού Μεταλλίου της Ελευθερίας τον Δεκέμβριο του 1992.

Τετάρτη, 24 Απριλίου 2013

R.I.P. Chrissy Amphlett

Η Chrissy Amphlett, τραγουδίστρια του συγκροτήματος Divinyls που έκανε διεθνή επιτυχία με το κομμάτι "I Touch Myself", έχασε τη μάχη με τον καρκίνο, σε ηλικία 53 ετών.

H Amphlett έπασχε από καρκίνο του μαστού και σκλήρυνση κατά πλάκας. Σύμφωνα με τον μάνατζερ του συγκροτήματος Andrew McManus, πέρασε άσχημα τις τελευταίες μέρες της ζωής της, στη Νέα Υόρκη, καθώς οι πόνοι την είχαν καταβάλει.

Τραγούδια από τα τέσσερα πρώτα άλμπουμ των Divinyls μπήκαν στο Top 10 της Αυστραλίας το ΄80 και το ΄90, ενώ έφτασαν μέχρι την 15η θέση των αμερικανικών charts.


Ήθελα πολύ καιρό να κάνω μια ανάρτηση για το "I Touch Myself" και δυστυχώς η συγκεκριμένη είδηση μου έδωσε την αφορμή. Το τραγούδι αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για μένα γιατί είναι το πρώτο τραγούδι που άκουσα όταν μπήκα στην αίθουσα τοκετού του μαιευτηρίου λίγο μετά την γέννηση του γιου μου. Άρα με κάποιο τρόπο, η σημερινή ανάρτηση συνδυάζει τη ζωή και το θάνατο σε μερικές γραμμές και με κοινό τόπο κάποιες νότες. Καλό ταξίδι στην Chrissy Amphlett.

 

Τρίτη, 23 Απριλίου 2013

OI 40 ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΜΑΥΡΟΙ ENTERTAINERS

Δημοσιεύω και εδώ τη λίστα με τους καλύτερους μαύρους entertainers που έφτιαξε ο Γιάννης Πετρίδης και έπαιξε στο Α' Πρόγραμμα την περασμένη εβδομάδα. 

 

1 LOUIS ARMSTRONG 
2 RAY CHARLES 
3 JIMI HENDRIX 
4 DUKE ELLINGTON 
5 JAMES BROWN 
6 STEVIE WONDER 
7 CHUCK BERRY
8 ARETHA FRANKLIN 
9 MILES DAVIS 
10 BOB MARLEY 
11 BILLIE HOLIDAY 
12 MARVIN GAYE 
13 MICHAEL JACKSON 
14 JOHN COLTRANE 
15 ELLA FITZGERALD 
16 PRINCE 
17 LITTLE RICHARD 
18 SAM COOKE 
19 2PAC 
20 SMOKEY ROBINSON AND THE MIRACLES 
21 LOUIS JORDAN 
22 B.B. KING 
23 ROBERT JOHNSON 
24 CHARLIE PARKER 
25 BESSIE SMITH 
26 LEADBELLY 
27 NAT KING COLE 
28 SLY AND THE FAMILY STONE 
29 PUBLIC ENEMY 
30 DIANA ROSS & THE SUPREMES 
31 AL GREEN 
32 OTIS REDDING 
33 CURTIS MAYFIELD 
34 MUDDY WATERS
35 FATS DOMINO 
36 THELONIOUS MONK 
37 BO DIDDLEY 
38 HARRY BELAFONTE 
39 MAHALIA JACKSON 
40 NINA SIMONE 

Δευτέρα, 15 Απριλίου 2013

Σαν σήμερα (1989)

Σαν σήμερα η τραγωδία του Χίλσμπορο που στοίχισε τη ζωή σε 96 φιλάθλους

Σαν σήμερα το 1989 σημειώθηκε μια από τις μεγαλύτερες τραγωδίες στην ιστορία του αγγλικού ποδοσφαίρου και η μεγαλύτερη στην ιστορία της Λίβερπουλ αφού 96 οπαδοί της βρήκαν φρικτό θάνατο και δικαιώθηκαν 23 χρόνια αργότερα.
Μια τραγωδία που ήρθε μόλις δύο ημέρες μετά την απόφαση της ΟΥΕΦΑ να επιτρέψει την επάνοδο των Αγγλικών ομάδων στα Ευρωπαϊκά κύπελλα μετά τα γεγονότα του Χέιζελ. Ο εφιάλτης χτύπησε για 2η φορά μέσα σε τέσσερα χρόνια, δείχνοντας ότι η μοίρα δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει τους λογαριασμούς της με την ομάδα του μεγάλου λιμανιού που έμοιαζε να καταδιώκεται από μια βαριά κατάρα.
Ήταν Σάββατο 15 Απριλίου του 1989. Στο στάδιο Hillsborough έδρα της Shefield Wednesday , η Λίβερπουλ αντιμετώπιζε τη Nottingham Forrest, στον ένα από τους δύο ημιτελικούς του κυπέλλου Αγγλίας. Λίγο πριν από την έναρξη του αγώνα από μια μικρή πόρτα άρχισαν να συρρέουν υπεράριθμοι φίλαθλοι στο βόρειο πέταλο του γηπέδου, όπου ήταν οι συγκεντρωμένοι οι οπαδοί της Λίβερπουλ. Υπολογίζεται ότι μπήκαν πάνω από 3000 άτομα επιπλέον του ορίου χωρητικότητας.
Το φρικτό αποτέλεσμα ήταν να υποχωρήσουν τα προστατευτικά κιγκλιδώματα μεταξύ εξέδρας και αγωνιστικού χώρου με συνέπεια να δημιουργηθεί πανικός. Άνθρωποι ποδοπατήθηκαν, ασφυκτιούσαν, πέθαναν. Ο αγώνας διεκόπη στο 6ο λεπτό και μπροστά τις κάμερες του BBC που μετέδιδε το ματς η παρέλαση της φρίκης και του θανάτου άρχιζε.
Οι εικόνες έκαναν το γύρο του κόσμου έδειχναν ασθενοφόρα να πηγαινοέρχονται, φιλάθλους να περιφέρονται άσκοπα στο τεραίν, φορεία με νεκρούς και τραυματίες (ακόμα και τα πανώ χρησιμοποιήθηκαν ως φορεία), πανικόβλητα άτομα να σκαρφαλώνουν στο πάνω διάζωμα για να σωθούν και αστυνομικούς να πελαγοδρομούν στην προσπάθεια τους να βοηθήσουν.
Τελικός απολογισμός 96 νεκροί στην πλειοψηφία τους παιδιά και πάνω από 200 τραυματίες με συντριπτικά κατάγματα του κρανίου ή του θώρακα, εσωτερική αιμορραγία ή βαθιά τραύματα από τα γαμψά σιδερένια κάγκελα που μπήκαν στο σώμα τους.
Αναμφισβήτητα η εισροή των υπεράριθμων οπαδών πολλοί από τους οποίους είχαν πλαστά εισιτήρια δημιούργησε την τραγωδία. Η αστυνομία του νότιου Yorkshire παραδέχθηκε ότι αυτή ήταν που είχε ανοίξει την μοιραία πόρτα και μπήκαν οι οπαδοί. Ο φύλακας του σταδίου Jack Stone είπε σε εφημερίδα ότι ο ίδιος όχι μόνο είχε αρνηθεί να ανοίξει η μήκους πέντε μέτρων πόρτα αλλά και ότι είχε προειδοποιήσει την αστυνομία για το τι θα επακολουθούσε. Ο φίλαθλος Stefan Mitton δήλωσε στο ΒΒC ότι είδε δύο αστυνομικούς να ανοίγουν την πύλη παρά τις μάταιες εκκλήσεις του φύλακα.
Η πόλη του Λίβερπουλ κήρυξε επίσημο εβδομαδιαίο πένθος ενώ η ομώνυμη ομάδα ανέβαλε επ’αόριστον τους αγώνες της. Το επόμενο Σάββατο με τους «κόκκινους» να απέχουν ακόμα από τους αγώνες , η Άρσεναλ μαζί με την Έβερτον ανέβαλαν τους αγώνες τους σε ένδειξη συμπαράστασης στο δράμα της Λίβερπουλ. Εκείνη την ημέρα περισσότεροι από μισό εκατομμύριο άνθρωποι απέδωσαν φόρο τιμής στην τραγωδία, κατά τη διάρκεια τω αγώνων της 35ης Anfield, Hillsborough και City Ground κρατήθηκε ενός λεπτού σιγή εις μνήμην των άτυχων φιλάθλων. Και στις τρεις πόλεις της Αγγλίας άναψαν οι κόκκινοι σηματοδότες των δρόμων και τα αυτοκίνητα σταμάτησαν ενώ ηχούσαν πένθιμα οι καμπάνες των εκκλησιών. αγωνιστικής του πρωταθλήματος. Όλα τα παιχνίδια άρχισαν στις 15:06 ώρα Βρετανίας ακριβώς δηλαδή την ώρα που σταμάτησε ο μοιραίος αγώνας.
Tα γήπεδα, Anfield και Goodison Park ενώθηκαν συμβολικά με μια αλυσίδα που σχημάτισαν χιλιάδες κασκόλ της Λίβερπουλ και της Έβερτον. Παρά το γεγονός της «αιώνιας» διαμάχης μεταξύ των δύο ομάδων οι οπαδοί τους ενώθηκαν για να απομείνουν ένα ύστατο φόρο τιμής στους άτυχους συμπολίτες τους , που είχαν ξεψυχήσει στις εξέδρες του Hillsborough μια εβδομάδα πριν. Επίσης 200.000 κόσμου συγκεντρώθηκαν μέσα και έξω από το μοναδικό γήπεδο που δεν θα διεξαγόταν αγώνας το Anfield. Την επόμενη μέρα Κυριακή απόγευμα 500.000 λαού μαζεύτηκαν στο μνημόσυνο τραγουδώντας το ΄΄YOU’LL NEVER WALK ALONE΄΄ σε ένα μαυροφορεμένο Merseyside. Η Λίβερπουλ κατέθεσε το ποσό των 170000 δολαρίων σε ένα λογαριασμό που άνοιξε για τα θύματα και μέχρι την επόμενη μέρα οι καταθέσεις είχαν φτάσει τα 1,2 εκατομμύρια δολάρια.
Τα μέτρα ασφαλείας που πήρε η τότε πρωθυπουργός της Βρετανίας Μάργκαρετ Θάτσερ ήταν άμεσα. Κατήργησε τα κιγκλιδώματα που μετέτρεπαν τα γήπεδα σε κλουβιά και τι θέσεις των ορθίων. Η Λίβερπουλ αν και δέχτηκε πρόταση από την Αγγλική ποδοσφαιρική ομοσπονδία να δώσει το παιχνίδι με τη Νότιγχαμ στις 7 Μαϊου με συνέπεια να μετατεθεί ο τελικός στις 20 συζητούσε το ενδεχόμενο να αποχωρήσει από το θεσμό ως ένδειξη συμπαράστασης στους νεκρούς. Τελικά ύστερα από πιέσεις των οπαδών η ομάδα επέστρεψε στο κύπελλο αποφασισμένη να το κατακτήσει και να το αφιερώσει στα θύματα. Και έτσι έγινε. Κέρδισε 3-1 στον ημιτελικό του Old Trafford και έτσι έφτασε στο τελικό του Wembley απέναντι στη συμπολίτισα της Έβερτον. Οι ΄΄κόκκινοι΄΄ κερδίζουν 3-2 στην παράταση τηρώντας έτσι την υπόσχεση τους.
Στις 3.06 στις 15 Απριλίου κάθε χρόνο χιλιάδες οπαδοί της Λίβερπουλ από όλο τον κόσμο σταματούν για μια στιγμή από την καθημερινή τους ζωή και θυμούνται τους 96 οπαδούς που πέθαναν στο Hillsborough στην καταστροφή του 1989.
Ήταν η πιο δυσάρεστη μέρα του χρόνου για πολλούς οπαδούς της Λίβερπουλ. Παρά όλα αυτά, δεν ήταν η μοναδική μέρα που πολλοί φίλαθλοι σταματούν για μια στιγμή για να θυμηθούν ένα μεγάλο μέρος από ποδοσφαιρόφιλους που πήγαν να παρακολουθήσουν ένα ματς αλλά δεν γύρισαν ποτέ.
Τα ονόματα των θυμάτων αναγράφονται σε ειδικό μνημείο έξω από το Anfield Road μαζί με τις ηλικίες των ανθρώπων που πλήρωσαν με τη ζωή τους τη λαχτάρα να δουν από κοντά την αγαπημένη τους ομάδα.

Παρασκευή, 12 Απριλίου 2013

Το νέο ναρκωτικό (?)


11.04.2013 13:07

Zούμε μια νέα επανάσταση και την ζούμε σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου: Την επανάσταση των social media και της εικόνας. Είναι πιο λαϊκή και δημοκρατική επανάσταση, αφού βάζει τους πολίτες να πρωταγωνιστούν και να διαμορφώνουν τη νέα πραγματικότητα με όπλο ένα έξυπνο κινητό.
«Το κινητό είναι το νέο κρακ κυρίες και κύριοι». Κανείς δεν σοκαρίστηκε μέσα στην κατάμεστη αίθουσα του Deree όπου πραγματοποιήθηκε στις 9 Απριλίου το Social Media Conferance '13 από το Μarketing Week Conferences με πλήθος σημαντικών ομιλητών, μερικοί εκ των οποίων είναι leaders παγκοσμίως. Κάποιοι στριφογυρίσαμε στο χέρι το κινητό, το ακουμπήσαμε ίσως για δευτερόλεπτα δίπλα πριν το ξαναρπάξουμε για να τσεκάρουμε τα mail, να ρίξουμε μια ματιά στο facebook ή να τραβήξουμε μερικές φωτογραφίες. Aν δεν είναι το νέο κράκ (η νέα εξάρτηση) είναι σχεδόν το νέο οξυγόνο.

Η απόλυτη κυριαρχία των social media στη ζωή μας, ως εργαλεία επικοινωνίας, διάδοσης μηνυμάτων και άσκησης νέας πολιτικής marketing, ήταν το αντικείμενο του συνεδρίου. Ας σταθούμε όμως στην παρουσίαση ενός εκ των κορυφαίων του κόσμου: του Dirk Singer, ιδρυτή της Rabbit που αναδείχθηκε Social Media Agency of the Year στη Μεγάλη Βρετανία. Θέλετε ένα φρέσκο παράδειγμα; Ε τότε κοιτάξτε τις δύο φωτογραφίες από την εκλογή Πάπα το 2005 και το 2013. Στον πάπα Βενέδικτο, η πλατεία του Βατικανού γέμισε από χέρια υψωμένα που κρατούσαν φωτογραφικές μηχανές. Τον προηγούμενο μήνα ήταν μια θάλασσα από φωτεινές εικόνες κινητών (και μερικά ipads) που απαθανάτισαν την ανάδειξη του Πάπα Φραγκίσκου. Το κινητό δεν είναι μόνο το νέο κρακ, είναι η προέκταση του χεριού μας. Είναι η νέα αίσθηση μας (μετά την αφή, την ακοή, την όσφρηση, την όραση, τη γεύση...)


Φωτογραφιζόμαστε με κάθε τρόπο και το δείχνουμε σε όλους!
Tι είναι στην πραγματικότητα το κινητό μας; Όχι ένα εργαλείο, αλλά «η επαφή μας με τον έξω κόσμο, ένας τρόπος έκφρασης, χαρακτηριστικό της ανθρώπινης ανάπτυξης» σημειώνει ο Singer. Διότι ναι, η χρήση του κινητού μας για να κάνουμε ένα τηλεφώνημα, αποτελεί μόνο την πέμπτη επιλογή του χρήστη! Προηγείται η πλοήγηση στο διαδίκτυο, η σύνδεση με facebook και twiter, η χρήση του για να ακούσουμε μουσική και η ενασχόληση με τα παιχνίδια του.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πρωταγωνιστούν και αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία. Για την ακρίβεια η τεχνολογία του πολίτη της διπλανής πόρτας. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 20% των φωτογραφιών που τραβάμε με τα κινητά μας τα ανεβάζουμε αυτομάτως στο facebook, ενώ παγκοσμίως ανεβαίνουν κάθε μέρα 300 εκατομμύρια φωτογραφίες στο facebook, όπως επεσήμανε ο Dirk Singer.Η κυριαρχία της εικόνας στον τρόπο επικοινωνίας αλλά και μετάδοσης των μηνυμάτων και άσκησης marketing ήταν το επίκεντρο της ομιλίας του που επιβεβαιώθηκε ήδη μέσα στην αίθουσα, καθώς οι εκατοντάδες παρεβρισκόμενοι στο αμφιθέατρο του Deree κάθε τόσο σήκωναν τα κινητά τους τηλέφωνα για να απαθανατίσουν μέρος των παρουσιάσεων. Θέλετε κι άλλα στοιχεία; Το 10% των φωτογραφιών της ανθρωπότητας (συνολικά 3,8 τρις εικόνες) τραβήχτηκαν τον τελευταίο χρόνο!

Κάθε δύο λεπτά βγάζουμε περισσότερες φωτογραφίες απ' ότι βγήκαν σε όλη την εκατοντετία του 1800 (φωτό πάνω), επεσήμανε ο Dirk Singer, γεγονός που οδηγεί και στην αύξηση των πλατφορμών που στηρίζονται σχεδόν αποκλειστικά στην ανάδειξη φωτογραφιών και των δυνατοτήτων τους: tumblr, instagram , pinterest είναι μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα. Η δύναμη της φωτογραφίας τείνει να υπερισχύσει της δύναμης των λέξεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ οι Ολυμπιακοί Αγώνες τoυ Λονδίνου ήταν οι αγώνες του twitter, οι Ολυμπιακοί του 2016 στη Βραζιλία θα είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες του instagram, σύμφωνα πάντα με την παρουσίαση του Dirk Singer στο Social Media Conference '13.
Είμαι όμορφος – αγόρασέ με
Toν Νοέμβριο του 2011 το 20% των αναρτήσεων στο facebook αφορούσαν φωτογραφίες. Σήμερα, το ποσοστό αυτό παγκοσμίως έχει ανέλθει στο 50%. Προφανώς η κυριαρχία των εικόνων γίνεται και εργαλείο για τις πωλήσεις online. Η απόφασή μας επηρεάζεται κατά 67% από τη φωτογραφία, ενώ κατά 63% από τις πληροφορίες που συνοδεύουν το προϊόν. Αναζητώντας αναρτήσεις πόσες φωτογραφίες έχουν αναρτηθεί με το hashtag #greece θα εντοπίσει κανείς 1,03 εκατομμύρια φωτογραφίες, ενώ με το #athens 245.000 φωτογραφίες.

Η δημοσιογραφία των πολιτών θα κυριαρχήσει
Τα smartphones και η χρήση εργαλείων όπως το instagram φέρνουν μια επανάσταση απρόβλεπτη στον τρόπο επικοινωνίας αλλά και ενημέρωσης. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της εφημερίδας Νew York Times που κυκλοφόρησε έχοντας ως κεντρική φωτογραφία στο πρωτοσέλιδο μια φωτογραφία τραβηγμένη με κινητό τηλέφωνο και με instagram. Αλλοτε χρειάζονταν επαγγελματικές μηχανές και photoshop, σήμερα μπορεί ο καθένας να δει τη φωτογραφία του στο πρωτοσέλιδο μιας από τις μεγαλύτερες εφημερίδες του κόσμου. Όλα δείχνουν πως η δυνατότητα καταγραφής όσων συμβαίνουν γύρω μας με το έξυπνο κινητό μας και η χρήση του Ιnstagram «θα οδηγήσει σε μια νέα τολμηρή εποχή στη δημοσιογραφία των πολιτών και θα αφηγηθεί της ιστορίας του πλανήτη με έναν πλούσιο, οπτικό τρόπο» σύμφωνα με την παρατήρηση του Kevin Systrom, του ιδρυτή του Ιnstagram.

Πηγή: http://www.iefimerida.gr

Παρασκευή, 5 Απριλίου 2013

Φέρτε τα κινητά σας στο σχολείο!

mobilew600 Κωδικός «Φέρτε τα κινητά σας στο σχολείο!Από την απαγόρευση της χρήσης κινητών τηλεφώνων, τα αμερικανικά σχολεία πέρασαν στο Bring Your Own Technology.
Έως πριν από λίγο καιρό στις εισόδους πολλών σχολείων στις Ηνωμένες Πολιτείες δέσποζε η εξής επιγραφή: «Απαγορεύεται η χρήση κινητών τηλεφώνων». Το τελευταίο διάστημα η επιγραφή αυτή έχει αντικατασταθεί από το αρκτικόλεξο BYOT (Bring Your Own Technology) – «Ελάτε Με Τα Γκάτζετ Σας», σε ελεύθερη απόδοση. Δεν πρόκειται για παραχώρηση, αλλά για εντολή. Οι μαθητές καλούνται, μαζί με τα βιβλία και τα τετράδιά τους, να έχουν στις τσάντες τους ό,τι διαθέτει ο καθένας: έξυπνα κινητά, ταμπλέτες, μίνι υπολογιστές ακόμη και παιχνιδομηχανές που έχουν δυνατότητα σύνδεσης με το Διαδίκτυο.
Πού οφείλεται αυτή η στροφή των 180 μοιρών; Ο βασικότερος λόγος είναι οικονομικός. Πολλά σχολεία δεν διαθέτουν τα απαραίτητα κονδύλια για να ανταποκριθούν στις νέες διδακτικές οδηγίες, οι οποίες προβλέπουν ότι κάθε μαθητής πρέπει να συνδέεται στο Διαδίκτυο, για να μπορεί να πραγματοποιεί έρευνες, να επικοινωνεί διαδικτυακά με τους καθηγητές του και τους συμμαθητές του.
Αυτή η σύνδεση της εκπαίδευσης με τις νέες τεχνολογίες δεν είναι ανέφελη. Τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και στην Ευρώπη, συνοδεύεται από μια έντονη διαμάχη ανάμεσα στους θιασώτες του «γάμου» και τους επικριτές.
Οι πρώτοι υποστηρίζουν ότι δεν έχει κανένα νόημα η επιμονή σε μεθόδους διδασκαλίας ξεπερασμένες και εντελώς ξένες, με τον τρόπο που έχουν μάθει να επικοινωνούν οι νέοι.
Οι δεύτεροι, στους οποίους ανήκει και η πλειονότητα των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με δύο έρευνες που δημοσιεύτηκαν στον αμερικανικό Τύπο, ισχυρίζονται ότι η συνεχής κατάδυση στον ψηφιακό κόσμο δρα αρνητικά στην ικανότητα απομνημόνευσης και συγκέντρωσης. Το χειρότερο όλων, όμως, είναι η αρνητική επίδραση στην ικανότητα της σε βάθος κριτικής ανάλυσης.
Πολλοί εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται, επειδή έχουν φτάσει στο σημείο να δραματοποιούν θεατρικά το μάθημα για να καταφέρουν να τραβήξουν την προσοχή των μαθητών τους.
Από την πλευρά τους, οι θιασώτες αντιτείνουν ότι, χάρη στις νέες τεχνολογίες, οι μαθητές έχουν άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες, τις οποίες καλούνται να αξιολογήσουν και να χρησιμοποιήσουν με τον κατάλληλο τρόπο στις εργασίες που τους ανατίθενται.
Ο τίτλος στο νέο κεφάλαιο του πολέμου που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στα δυο στρατόπεδα είναι «BYOT». Οι ενστάσεις είναι και εδώ, πολλές. Μιλώντας στους «Νιου Γιορκ Τάιμς», πανεπιστημιακοί καθηγητές Πληροφορικής επισημαίνουν ότι οι νέες τεχνολογίες δεν πρέπει να γίνουν το βασικό διδακτικό εργαλείο στη μέση εκπαίδευση.
Παρά τις ενστάσεις, η πλάστιγγα φαίνεται ότι θα γείρει τελικά προς τη μεριά των νέων τεχνολογιών. Είναι κάτι που θα επιβάλει η πραγματικότητα. Στον δυτικό κόσμο, επτά, στα δέκα παιδιά στο γυμνάσιο έχουν κινητό τηλέφωνο, ενώ στην ηλικιακή ομάδα 16- 18, το ποσοστό εκτοξεύεται στο 97%. Περισσότεροι από τους μισούς μαθητές «σερφάρουν», πλέον, από το σπίτι τους στο Ιντερνετ, ενώ το facebook έχει γίνει το βασικό μέσο επικοινωνίας μεταξύ τους.

Πηγή: portal.kathimerini.gr