Σάββατο, 30 Μαρτίου 2013

«Πριν Τα Μεσάνυχτα»: Ελλάδα, ήλιος, έρωτας και Χαρούλα

Τρέιλερ «Πριν Τα Μεσάνυχτα»: Ελλάδα, ήλιος, έρωτας και Χαρούλα
Ένα από τα πλέον μακροχρόνια ερωτικά ειδύλλια που έχουν ξετυλιχτεί ποτέ στην οθόνη κάνει τον τελευταίο (;) του σταθμό στη χώρα μας. Μετά τα «Πριν το Ξημέρωμα» και «Πριν το Ηλιοβασίλεμα», ο Ίθαν Χοκ και η Ζιλί Ντελπί -παντρεμένοι με παιδιά πια- έρχονται για διακοπές στη Πελοπόννησο. Όπως θα δείτε και στο τρέιλερ το τρίτο μέρος της ανεξίτηλης κινηματογραφικής ιστορίας αγάπης που σκηνοθέτησε ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ είναι πλημμυρισμένο με εικόνες και ήχους από τη χώρα μας. Σάουντρακ στο δίλεπτο κλιπ είναι το «Για Ένα Ταγκό» της Χαρούλας Αλεξίου, η οποία παρεμπιπτόντως θα εμφανίζεται από τις 3/4 για «Επτά και Μία Νύχτες» στο «Gazarte» (διαβάστε αναλυτικά την αποκλειστικής της συνέντευξή της στο «α» εδώ).

Όπως είχε γράψει και ο Χρήστος Μήτσης στην ανταπόκριση του από την περασμένη Μπερλινάλε, όπου έκανε πρεμιέρα το «Πριν Τα Μεσάνυχτα»: «οι ελληνικές καλοκαιρινές εικόνες που συνοδεύουν την ερωτική αντιπαράθεση του Τζέσι και της Σελίν στο “Πριν τα Μεσάνυχτα” δημιουργούν μια σοφή αντίστιξη ανάμεσα στο αιώνιο και το εφήμερο, στο τελευταίο φιλμ της «περιπατητικής» τριλογίας του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ («Πριν το Ξημέρωμα» και «Πριν το Ηλιοβασίλεμα»). Πνευματώδη, λιτά, έξυπνα σκηνοθετημένα και ερμηνευμένα με αφοπλιστική ειλικρίνεια, αυτά τα «…Μεσάνυχτα» ολοκληρώνουν(;) συγκινητικά τη διαδρομή των δυο ρομαντικών εραστών προς την… πραγματικότητα, χειροκροτήθηκαν μάλιστα όσο λίγες άλλες ταινίες σε αυτό το φεστιβάλ».

Δείτε παρακάτω το πρώτο τρέιλερ του «Πριν Τα Μεσάνυχτα», το οποίο κυκλοφορεί στις ελληνικές αίθουσες την Πέμπτη 13 Ιουνίου.



Πηγή: http://www.athinorama.gr/cinema/newsroom/?edtid=24046

Πέμπτη, 21 Μαρτίου 2013

R.I.P. Reg Presley

Μέσα σ'όλα τα άλλα, μου διέφυγε ο θάνατος ενός σημαντικού τραγουδιστή και συνθέτη της δεκαετίας του '60.
Ο Reg Presley (πραγματικό όνομα Reginald Maurice Ball) γεννήθηκε στις 12 Ιουνίου 1941 και πέθανε στις 4 Φεβρουαρίου του 2013. Ήταν ο τραγουδιστής των Troggs, των οποίων η μεγαλύτερη επιτυχία ήταν το "Wild Thing".


Αντί να γράψω περισσότερα θα σας παραπέμψω σε μια ταινία του 1994 και το μοναδικό απόσπασμα της που βρήκα στο youtube. "Τέλος Εποχής" του Αντώνη Κόκκινου.  

Στα τέλη της δεκαετίας του 60, η οικογένεια του Χρήστου μετακομίζει από την Πάτρα στην Αθήνα, προκειμένου αυτός να ολοκληρώσει το γυμνάσιο στην πρωτεύουσα και να προετοιμαστεί καλύτερα για τις εξετάσεις του πανεπιστημίου. Στο σχολείο αρρένων στο οποίο εγγράφεται, κερδίζει γρήγορα τη συμπάθεια και την εμπιστοσύνη μιας παρέας συμμαθητών του. Ροκ μουσική και πειρατικό ραδιόφωνο, ταινίες στον κινηματογράφο, πρόβες για μια θεατρική παράσταση και βέβαια, οι αδιάκοπες ερωτικές ανησυχίες είναι αυτά που τους φέρνουν κοντά και ταυτόχρονα, αυτά που εκτονώνουν την πίεση από την αυστηρότητα στο σχολείο και την ανελευθερία στην κοινωνία της εποχής τους. Η τελευταία σχολική χρονιά σημαδεύεται από τα αισθήματα μιας δυνατής φιλίας που ποτέ πια δε θα είναι ίδια και ποτέ ξανά δε θα επαναληφθεί. Σε λίγο ξεκινάει η δεκαετία του ΄70 και η εποχή της εφηβείας, αλλά και της ελπίδας για έναν διαφορετικό κόσμο, περνάει στο παρελθόν. 
 

Τετάρτη, 13 Μαρτίου 2013

Vinyl (Free Rock and Roll)

Μια νέα ταινία βγαίνει στις αίθουσες όλου του κόσμου μεθαύριο, 15 Μαρτίου.
Ο τίτλος της; Vinyl
Διαβάστε το story της ταινίας παρακάτω και δείτε το trailer.
Based on the story of Mike Peters’ true rock and roll hoax of 2004, VINYL tells how a group of washed-up rockers hoodwinked top record labels, radio DJs, and the entire rock music world by releasing a pop punk single under a fictitious teenage band's name...now they just need to teach this rowdy bunch of kids what true punk spirit is all about!
In Sara Sugarman’s VINYL, much-loved British icons Phil Daniels (Quadrophenia) and Keith Allen (Trainspotting) return to the big screen, supported by a sensational young cast, with charismatic newcomer Jamie Blackley (Snow White and the Huntsman, London Boulevard) delivering a standout performance that’s sure to mark him out as one to watch in 2013.
After a booze-fuelled jam session, Johnny Jones (Phil Daniels) and his old band-mates from the once revered The Weapons of Happiness come up with a great new pop punk single. The problem is that no one is interested in re-signing a bunch of ageing rock stars. But Johnny's not one to quit easily. And he has a plan – a hoax that will reveal the sham that the music industry has become.
Johnny and his band-mates assemble a talent-less bunch of teenagers to be the face of their new single. The Weapons of Happiness teach these young upstarts how to talk the talk and walk the walk before un-leashing them and their single upon the nation.
VINYL is produced by John H. Williams (the Shrek series, Puss In Boots, Seven Years In Tibet, Open Road).

Mike Peters' Vinyl movie promo clip


Vinyl Trailer 

 





ΥΓ. Ψάχνοντας για την ταινία, έπεσα πάνω σε μια άλλη ταινία με τίτλο τι άραγε;
"Μέρες Βινυλίου".
Ναι, πράγματι "Vinyl Days" παραγωγής 2012, συμπαραγωγή Αργεντινής και Κολομβίας. Πάρτε και το link αν δεν με πιστεύετε. Αν ξέρει κάποιος περισσότερα για την ταινία θα τον παρακαλούσα να μου τα πει με κάποιο σχόλιο.

Πέμπτη, 7 Μαρτίου 2013

R.I.P. Alvin Lee

Πέθανε ο Αλβιν Λι του ροκ συγκροτήματος Ten Years After
Ο θρυλικός κιθαρίστας άφησε την τελευταία του πνοή στα 68 του χρόνια
 Πέθανε ο Αλβιν Λι του ροκ συγκροτήματος Ten Years After



Στα 68 του χρόνια πέθανε ο βρετανός κιθαρίστας Αλβιν Λι, αρχηγός του μυθικού συγκροτήματος, Ten Years After, έπειτα από επιπλοκές που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια μιας χειρουργικής επέμβασης ρουτίνας, όπως ανακοίνωσε η οικογένειά του.

«Χάσαμε έναν λατρεμένο σύντροφο και πατέρα, ο κόσμος έχασε ένα μεγάλο μουσικό», γράφουν στην ιστοσελίδα του Λι η σύζυγος και οι κόρες του.

Ο γεννημένος στο Νότιγχαμ Αλβιν Λι, άφησε χθες Τετάρτη την τελευταία του πνοή και σχεδόν 50 χρόνια σπουδαίας καριέρας κατά τη διάρκεια της οποίας είχε συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως ο Τζορτζ Χάρισον και ο Ρον Γουντ. Μία αξέχαστη στιγμή για τους λάτρεις της μουσικής είναι το σόλο του στο Φεστιβάλ του Γούντστοκ το 1969 ενώ ανεξίτηλη στην ιστορία θα μείνει η μεγάλη του πορεία με τους Ten Years After οι οποίοι βρέθηκαν πολλάκις στην κορυφή του βρετανικού τσαρτ και όχι μόνο, με τραγούδια όπως το "Hear Me Calling", "I'd Love to Change the World" και "Love Like a Man".

Ο άτυχος καλλιτέχνης είχε ολοκληρώσει τον περασμένο χρόνο το 14ο άλμπουμ του με τίτλο "Still on the Road to Freedom" και θα το παρουσίαζε στο Παρίσι στις 7 Απριλίου.

Πηγή: http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=501689

Τετάρτη, 6 Μαρτίου 2013

Tom Waits..Ενας ιδιόρρυθμος τύπος

Από τον Γιάννη Πετρίδη



Ο συνθέτης-τραγουδιστής Tom Waits είναι για πολλούς μία αναβίωση της εποχής των μπίτνικς.
Συνήθως εμφανίζεται φορώντας ένα ξεχωριστό καπέλο, κρατώντας στο χέρι του ένα τσιγάρο, τραγουδάει με τη συνοδεία ενός σαξοφωνίστα της τζαζ και γράφει ρομαντικές μπαλάντες που έχουν διασκευαστεί από ονόματα όπως οι Eagles, Bruce Springsteen, Rod Stewart, Ramones, Meatloaf, η Ricky Lee Jones κ.ά.
Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι γεννήθηκε μέσα σε ένα κινούμενο ταξί στην Pomona της Καλιφόρνια στις 7 Δεκεμβρίου του 1949.
Το 1960, που χώρισαν οι γονείς του, έζησε μαζί με τη μητέρα του στο San Diego, κοντά στα μεξικανικά σύνορα και μαζί με τον πατέρα του έκαναν συχνά ταξίδια στο Μεξικό ακούγοντας στη διαδρομή τραγούδια που, όπως θα δηλώσει αργότερα, τον επηρέασαν ως μουσικό.
Η πρώτη επαφή του με κάποιο μουσικό όργανο έγινε σε ηλικία 10 ετών, όταν άρχισε να παίζει πιάνο στο σπίτι ενός γείτονα και το πρώτο του συγκρότημα ήταν όταν στα 15 συμμετείχε στους System που έπαιζαν ρυδμ εντ μπλουζ.
Στα ενδιαφέροντά του ως νέου ήταν η μουσική που έγραφαν συνθέτες όπως οι George Gershwin και Stephen Foster (συνθέτης του 19ου αιώνα που έγραψε μεταξύ άλλων το Oh Susannah και θεωρείται ο πατέρας της αμερικανικής μουσικής), Hoagy Carmichael, τραγουδιστές όπως οι Frank Sinatra, Marty Robbins, Bob Dylan, Bing Crosby και συγγραφείς όπως οι Jack Kerouac και Charles Bukowski.
Σε ηλικία 20 ετών δούλευε σαν πορτιέρης στο κλαμπ Heritage του Λος Αντζελες και εκεί ήταν που αποφάσισε να γίνει τραγουδιστής μεταφέροντας τους διαλόγους που είχε με τους πελάτες του νυχτερινού κλαμπ, σε τραγούδια.
Η πρώτη του εμφάνιση έγινε το 1969 στο κλαμπ Troubador όπου τον άκουσε ο Herb Cohen, μάνατζερ τότε του Frank Zappa, ο οποίος τον βοήθησε αρχικά να εγκαταλείψει το αυτοκίνητο όπου ζούσε και να βρει δωμάτιο στο μοτέλ Tropicana, γνωστό για τους αστέρες του ροκ που συχνά φιλοξενούσε.
Ανοίγοντας συναυλίες γνωστών καλλιτεχνών, έκτιζε σταδιακά την καριέρα του σε έναν καλλιτεχνικό κύκλο και το 1972 με παραγωγό τον Jerry Yester, που ήταν πρώην μέλος του συγκροτήματος των Lovin' Spoonful, ηχογραφεί το πρώτο του άλμπουμ για την εταιρία Asylum. Το υλικό που είχε ηχογραφήσει στην περίοδο 1970-72, θα κυκλοφορήσει 20 χρόνια αργότερα σε δύο cd με τίτλο The Early Years Vol. 1 και 2.
Ο πρώτος γνωστός τραγουδιστής που διασκεύασε κάποιο από τα τραγούδια του, ήταν ο Tim Buckley, που συμπεριέλαβε το τραγούδι Martha από το άλμπουμ του Waits Closing Time, στο άλμπουμ του Sefronia. Από το Closing Time ήταν και το Ol' 55 που θα τραγουδήσουν το 1974 οι Eagles στο άλμπουμ τους On The Border.
Ο ήχος των τραγουδιών του Tom Waits είναι συνήθως πιο κοντά στην τζαζ από το ροκ και η διαφορά του με δημιουργούς, όπως ο Bob Dylan, είναι ότι ενώ ο Dylan μάς αποκαλύπτει με ένα δικό του τρόπο τις αναζητήσεις του μυαλού του μέσα από τους στίχους των τραγουδιών του και ο Bruce Springsteen συνήθως περιπλανάται με τους στίχους του στις μεγάλες σε πληθυσμό αμερικάνικες πόλεις, ο Waits που κυκλοφόρησε το πρώτο του άλμπουμ την ίδια χρονιά με αυτό του Springsteen, αντλεί τις εμπνεύσεις των στίχων των τραγουδιών του από τα μικρά κλαμπ των μεγάλων πόλεων, όπου συχνά έκανε πάντα τις εμφανίσεις του σαν ένας λευκός Louis Armstrong.
Στο δεύτερο άλμπουμ The Heart Of Α Saturday Night, ο Waits αποκαλύπτει το ποιητικό του ταλέντο με τραγούδια όπως τα Diamonds On My Windshield και San Diego Serenade, με το οποίο γεφυρώνει το χάσμα που υπήρχε στην εικόνα που έδειχνε στον κόσμο με αυτό που ήταν στην πραγματικότητα.
Με το Nighthawks At The Diner που ακολούθησε το 1975, ο Waits συνεχίζει τις αναζητήσεις του μέσω των ποιητικών του εμπνεύσεων που θα μπορούσαμε να τις χαρακτηρίσουμε σαν επαναστατικές για την εποχή τους, με το ξεχωριστό χιούμορ του να δένει απόλυτα με τις υπαρξιακές του ανησυχίες στην ηλικία των 26 ετών.
Στο επόμενο Small Change, το ύφος είναι αυτό που μας έχει συνηθίσει στους προηγούμενους δίσκους του, με ήχους που παραπέμπουν συχνά στη νυχτερινή ζωή της Νέας Ορλεάνης, σε σημείο που φαίνεται η επιρροή τραγουδιστών όπως ο D. John, αλλά παράλληλα και η δικιά του επίδραση σε καλλιτέχνες όπως οι Dire Straits που την ίδια χρονιά κυκλοφορούν το πρώτο τους άλμπουμ.
Στο Small Change υπάρχει ένα από τα πιο γνωστά του τραγούδια, το Tom Traubert's Blues που διασκεύασε αργότερα και ο Rod Stewart.
Το Foreign Affair που ακολούθησε δεν μας πρόσφερε κάτι το εξαιρετικό, ενώ το Blue Valentine του 1978 μάς προσφέρει τη διασκευή του στο Somewhere από το West Side Story.
Η δεκαετία του '80 ανοίγει με το Heartattack And Vine, ένα άλμπουμ εντελώς διαφορετικό από αυτά που μας είχε συνηθίσει μέχρι τότε. Ολα τα τραγούδια είναι σημαντικά και ο λόγος που ο Bruce Springsteen διασκεύασε ένα από αυτά, το Jersey Girl, είναι επειδή ταίριαζε απόλυτα στο ύφος των δικών του τραγουδιών σαν ρομαντική μπαλάντα με αναφορά στην εργατική τάξη.
Το Swordfishtrombones, που κυκλοφόρησε το 1983 στην εταιρία Island, ήταν ίσως το πιο δύσκολο άλμπουμ του γι' αυτούς που είχαν συνηθίσει στον τρόπο ερμηνείας που ακολουθούσε στη δεκαετία του '70. Γι' αυτό και χρειάστηκε ένα χρόνο περίπου για να βρει εταιρεία που θα το κυκλοφορούσε. Τελικά ο χρόνος το καθιέρωσε σαν ένα από τα καλύτερα άλμπουμ του.
Το Rain Dogs του 1985 είναι για πολλούς το αριστούργημά του, ενώ παράλληλα αναφέρεται σαν ο δίσκος που αρχίζει η λεγόμενη «σχιζοφρενική» του περίοδος.
Υπάρχουν τραγούδια που θυμίζουν ήχους από τις δεκαετίες του '20 και '30, τζαζ, μπλουζ, ακόμα και λατινικοί ρυθμοί σε τραγούδια όπως το Jockey Full Of Bourbon. Σε άλλα τραγούδια υπάρχουν ομοιότητες με τον ήχο του Bruce Springsteen και τέλος μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του, το Downtown Train.
Με το Frank Wild Years του 1987 συμπληρώνεται για πολλούς, η τριλογία των παράξενων δίσκων του και η δεκαετία του '80 κλείνει με το Big Time του 1988.
Το Bone Machine του 1992 είναι ένας δίσκος με σαφείς αναφορές στον θάνατο και τον Tom να προσπαθεί για μία ακόμα φορά να αποκοπεί από το παρελθόν του.
Η δεκαετία του '90 θα συμπληρωθεί με δίσκους, όπως τα άλμπουμ The Black Rider (1993) και Mule Variations (1999).
Alice (2002), Blood Money (2002), με τα δύο αυτά άλμπουμ να έχουν γραφτεί 10 χρόνια νωρίτερα για θεατρικές συνεργασίες του με τον Robert Wilson, Real Gone (2004), Orphans: Brawlers, Bawlers, & Bastards (2006) που ήταν 54 τραγούδια, ανάμεσα στα οποία υπήρχαν ανέκδοτες ηχογραφήσεις του, σπάνια κομμάτια και μερικά καινούργια.
Το 2008, η γνωστή ηθοποιός Scarlett Johansson κυκλοφορεί το πρώτο της άλμπουμ στο οποίο υπάρχουν συνθέσεις μόνο τού Tom Waits, ο Robert Plant διασκεύασε το Trampled Rose από το άλμπουμ Real Gone, στο δίσκο του Raising Sand που κυκλοφόρησε με την Alison Krauss και η τελευταία εμφάνιση του ίδιου του Tom, που πρόσφατα εντάχθηκε στο Rock And Roll Hall Of Fame, είναι η συμμετοχή του στο τραγούδι του χιπ χοπ συγκροτήματος των NASA, Spacious Thoughts.
Εκτός από τραγουδιστής και συνθέτης, ο Tom Waits έχει κάνει σύντομες εμφανίσεις σε αρκετές κινηματογραφικές ταινίες όπως τα The Outsiders (1983), Rumble Fish (1983), The Cotton Club (1984) όλα σε σκηνοθεσία του Coppola.
Γυναίκα του είναι η Kathleen Brennan, με την οποία γνωρίστηκαν στο γύρισμα της ταινίας One From The Heart που ένα από τα τραγούδια της χάρισε μάλιστα και μία υποψηφιότητα για το βραβείο Οσκαρ. Η Brennan που αναφέρεται σαν συνεργάτης του στη σύνθεση αρκετών τραγουδιών του, ήταν αυτή που στη δεκαετία του '80 τον έκανε να ασχοληθεί περισσότερο με τη μουσική του Captain Beefheart, με τον οποίο είχε τον ίδιο μάνατζερ στα πρώτα χρόνια της καριέρας του, αλλά δεν είχε εντρυφήσει στη μουσική του.