Παρασκευή, 3 Δεκεμβρίου 2010

10 και 10 λεπτά

Τις Κυριακές εξακολουθώ και αγοράζω τουλάχιστον μία Κυριακάτικη εφημερίδα. Είναι παλιά συνήθεια που δεν κόβεται εύκολα. Μ' αρέσει να απολαμβάνω το καφεδάκι της Κυριακής (που είναι και το μόνο της εβδομάδας που το πίνω με πολύ αργούς ρυθμούς), ξεφυλλίζοντας την εφημερίδα παρά να διαβάζω τα νέα στην οθόνη του υπολογιστή μου.

Τις τελευταίες Κυριακές παίρνω το ΒΗΜΑ μιας και δίνει κάποιες από τις ταινίες του αγαπημένου μου Woody Allen. Έτσι και την προηγούμενη Κυριακή. Μαζί με την εφημερίδα υπήρχε και το ένθετο περιοδικό ΒΗΜΑΜΕΝ. Έχει πλάκα με τα περιοδικά, όταν πλησιάζουν οι γιορτές, πως παραγεμίζονται με διαφημίσεις. Και τί διαφημίσεις να έχει ένα αντρικό περιοδικό; Ρολόγια και πάλι ρολόγια!

Το είχα διαβάσει παλιότερα σε ένα από εκείνα τα e-mails που ανταλλάσαμε μεταξύ μας με τα αναπάντητα ερωτήματα. Ένα από αυτά ήταν: "Γιατί τα ρολόγια σε όλες τις διαφημίσεις ρολογιών δείχνουν πάντα την ίδια ώρα;". Δεν είχα δώσει ιδιαίτερη σημασία τότε αλλά προχθές το συνειδητοποίησα. Η ώρα στις διαφημίσεις των ρολογιών (21 τέτοιες σελίδες είχε το τελευταίο ΒΗΜΑΜΕΝ) είναι πάντα 10 και 10 πρώτα λεπτά. (Άν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι με τους διαφημιστάδες μας, να πούμε ότι για την ακρίβεια η ώρα παίζει από 10 και 8 σε 10 και 12 πρώτα λεπτά).

Υπάρχει καμμιά εξήγηση γιατί συμβαίνει αυτό; Η γυναίκα μου λέει πως στις 10 και 10, οι δείκτες σχηματίζουν ένα εικονικό V που είναι το σήμα της νίκης (Victory), αλλά δεν μου φαίνεται και πολύ πειστικό. Ξέρει κανείς κάτι άλλο; Υπάρχει καποια φοβερή συνωμοσία γύρω από αυτό το 10 και 10 στο οποίο έχουν σταματήσει οι δείκτες σε όλα τα ρολόγια των διαφημίσεων; Κάθε απάντηση δεκτή.

ΥΓ. Για την εικονογράφηση αυτής της ανάρτησης αναζήτησα μέσω του Google εικόνες ρολογιών στο Internet. Για μια ακόμα φορά αποδεικνύεται ότι το Internet είναι δημοκρατικότερο μέσο μια και εκεί βρήκα και φωτογραφίες ρολογιών με άλλη ώρα. Η πλειοψηφία όμως τί ώρα έδειχνε; Φυσικά 10 και 10. Τι άλλο;

Η μουσική επένδυση της ανάρτησης δε θα μπορούσε να είναι διαφορετική από αυτή.

9 σχόλια:

Aurora είπε...

Μου έκανε εντύπωση από μικρή, θυμάμαι δημοτικό ακόμα, να το εντοπίζω σε βιτρίνες με ρολόγια! Μάλιστα, από τότε το προσέχω και σε ταινίες, να δω αν έκαναν τον κόπο να αλλάξουν την ώρα και μου έχει τύχει να είναι 10.10!
Πάντα σκεφτόμουνα την απλοϊκή εξήγηση ότι έτσι φαίνεται πιο... τυχαίο; Δλδ δεν είναι ακριβώς ή και μισή.
Μου φαίνεται λογική η εξήγηση της γυναίκας σου, από την άποψη κυρίως ότι το τρίγωνο είναι θεμελιώδες σχήμα στη γεωμετρία και στη μηχανική, με την έννοια της στερεότητας της κατασκευής στη δεύτερη περίπτωση.
Εύχομαι όμως να μας πει κάποιος έναν επιστημόνικο λόγο επιτέλους!

lsim είπε...

Aurora,

θα μείνουμε με την απορία απ'ότι φαίνεται. Πάντως, ευχαριστώ για το σχόλιο.

eNeX aka Nick Archondis είπε...

Το περίφημο Πυθαγόρειο Υ

συμβόλιζε την δύναμη της εκλογής και χρησιμοποιείτο στα Μυστήρια σαν έμβλημα της διακλάδω¬σης των οδών. Η κεντρική οδός χωρίζεται σε δύο μέρη, με το ένα να οδηγεί δεξιά και το άλλο αριστερά. Το δεξιό ονομαζόταν Θεία Σοφία και το αριστερό Γήινη Σοφία. Ο νέος που προσωποποιείται από τον υποψήφιο των Μυστηρίων περπατώντας την Οδό της ζωής που συμβολίζεται από την κεντρική οδό Υ, φθάνει στο σημείο όπου ο δρόμος χωρίζει. Εκεί πρέπει να επιλέξει εάν θα ακολουθήσει τον αριστερό δρόμο, που του προτείνει η κα¬τώτερη φύση, μπαίνοντας σ' ένα διάστημα τρέλας, απρονοησίας που θα τον οδηγή¬σουν στην αναπό¬φευκτη καταστροφή, ή θα επιλέξει την δεξιά οδό, και μέσω της ακεραιότητας και της φιλοπονίας θα ξανακερδίσει την ένωση του με τους Αθανάτους των ανωτέρων σφαιρών.

eNeX aka Nick Archondis είπε...

Η Πυθαγόρειος Τετρακτύς
(…σχετίζεται με τον αριθμό 10, τυχαίο; δε νομίζω !)

έχει καί πρακτική και επιστημονική εφαρμογή, αλλά και είναι ένα φιλοσοφικό και θεοσοφικό κατασκεύασμα, στήν σφαίρα του λογικού και του υπερβατικού με πολυδιάστατες ερμηνείες και συμβολισμούς οι οποίοι αποσυμβολιζόμενοι από τους μυημένους αποκαλύπτουν κοσμικές-βιολογικές-ηθικές ιδιότητες-γνώσεις.
Από τή μερική ετυμολογία τής λέξης προκύπτει ότι η Τετρακτύς είναι ένας αριθμός τέσσαρα. Ο αριθμός όμως τέσσαρα στήν εποχή τού Πυθαγόρα παριστάνονταν μέ τό τέταρτο κατά σειρά γράμμα τής Ελληνικής αλφαβήτου, τό Δέλτα (Δ). Συνεπώς η Τετρακτύς εκφράζεται στους αδαείς και αμυήτους μέ τό Δ καί συμβολίζεται μ’ ένα γεωμετρικό τρίγωνο πού όπως θά πούμε παρακάτω, είναι ισόπλευρο.
Η Τετρακτύς, κατά τόν Πορφύριο (233 μ.Χ.), είναι τό άθροισμα τών τεσσάρων πρώτων αριθμών (1+2+3+4=10). Ήταν δηλαδή η δεκάδα, πού σύμφωνα μέ τήν Πυθαγόρεια άποψη τού Ιερατικού κώδικα (όλοι οι αριθμοί αθροιζόμενοι, ανάγονται σέ μονοψήφιους), ισοδυναμεί μέ τό ΕΝ ή τή Μονάδα. Παριστάνεται δε μέ ένα ισόπλευρο τρίγωνο στό οποίο σημειώνονται οι δέκα πρώτοι αριθμοί καί οι οποίοι αθροιζόμενοι κατά πλευρά, είτε σάν αριθμοί καί γράμματα, είτε σάν λέξεις, δίνουν πάντα τή Μονάδα.
Παρατηρώντας το τριχοτομημένο Πυθαγόρειο τρίγωνο ΑΔΖ βλέπουμε ότι ενώνοντας τα σημεία τριχοτομήσεως δημιουργούνται 10 όμοια ισόπλευρα τρίγωνα ενώ λεξαριθμικώς οι πλευρές αθροίζονται σε -1-. Δηλαδή….
1+2+3+4=10=(1+0)=1
ΕΝ+ΔΥΟ+ΤΡΙΑ+ΤΕΣΣΑΡΑ=55+474+411+807=1747=(1+7+4+7)=19=(1+9)=10=(1+0)= 1
1+5+6+7=19=(1+9)=10=(1+0)=1
ΕΝ+ΠΕΝΤΕ+ΕΞ+ΕΠΤΑ=55+440+65+386=946=(9+4+6)=19=(1+9)=10=(1+0)= 1
7+8+9+4=28-(2+8)=10=(1+0)=1
ΕΠΤΑ+ΟΚΤΩ+ΕΝΝΕΑ+ΤΕΣΣΑΡΑ=386+1190+111+807=2494=(2+4+9+4)=19=(1+9)=10=(1+0)= 1.
Ο Πυθαγόρας εθεωρούσε τήν Τετρακτύν Ιερά καί επέβαλε στούς μαθητές του (Μαθηματικούς & Ακουσματικούς), τόν παρακάτω Ιερό Ορκο πρός αυτήν….
“ΟΥ ΜΑ ΤΟΝ ΑΜΕΤΕΡΑ ΓΕΝΕΑ ΠΑΡΑΔΟΝΤΑ ΤΕΤΡΑΚΤΥΝ ΠΑΓΑΝ ΑΕΝΑΟΥ ΦΥΣΙΟΣ ΡΙΖΩΜΑΤΑ ΕΧΟΥΣΑΝ”.
Η Τετρακτύς ορίζεται σάν αιώνια καί απέραντη πηγή τής Φύσεως, αλλά καί συσχετίζεται τόσο μέ τήν Ιερά Δεκάδα, όσο καί μέ τήν Αγνή Μονάδα. Οι Πυθαγόρειοι ετιμούσαν τήν Πρώτη Δεκάδα καί εθεωρούσαν ότι αυτή εκφράζεται σάν Κόσμος, Ουρανός, Θεός, Κράτος, Ατλας, Ακάμας, Ήλιος κ.α. Τό δε ΕΝ ή η Μονάς θεωρείται ως η πρώτη Αιτία τού Κρείτονος καί τού Τελείου. Είναι υπεράνω κάθε αντιθέσεως, νοουμένη ως υψίστη καί ενιαία τών πάντων Θεότης. Σάν έννοια πολυσήμαντη, δηλώνει επίσης τήν αντίθεση μέ τήν Δυάδα, τό είδος παρά τήν ύλη, τό ποιόν αίτιον παρά τό πάσχον, τό Νοητό καί Πνευματικό παρά τό αισθητό καί σωματικό. Η απόλυτος Μονάς ταυτίζεται μέ τό Θείον καί θεωρείται πηγή τών πάντων, όπως διδάσκει ο εκ των Πυθαγορείων Φιλόλαος:
” ΕΝ ΑΡΧΑ ΠΑΝΤΩΝ ” καί ” ΕΣΤΙΝ ΗΓΕΜΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΩΝ ΑΠΑΝΤΩΝ ΘΕΟΣ, ΕΙΣ ΑΕΙ ΕΩΝ, ΜΟΝΙΜΟΣ, ΑΚΙΝΗΤΟΣ, ΑΥΤΟΣ ΕΑΥΤΩ ΟΜΟΙΟΣ, ΕΤΕΡΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ “

Αν δούμε λεξαριθμικά τήν Τετρακτύν (Τετρακτύς=1626=15=6), θά παρατηρήσουμε πόσο εύστοχα ο Πυθαγόρας τήν ταύτιζε μέ τό Σύμπαν καί τόν Κόσμο (Σύμπαν=771=15=6 καί Κόσμος=600=6). Θέλησε επίσης, σάν μυημένος στίς δοξασίες τών Ορφικών, νά δηλώση μέσω τού Δ (τέσσαρα), πού αυτή περιέχει, τήν Ορφική άποψη περί των τεσσάρων πρωτογενών στοιχείων τής φύσεως (11ος Ορφικός ύμνος στόν Πάνα): Ουρανός, Θάλασσα, Χθών καί Πύρ.Αλλά τό λεξαριθμικό άθροισμα αυτών τών τεσσάρων είναι 3372=15=6. Δεν μπορούμε να μή θαυμάσουμε πόσο σοφά, ο Πυθαγόρας πού εδίδασκε ότι τό Σύμπαν είναι αριθμοί καί ότι ο Θεός αεί γεωμετρεί, τεκμηριώνει τήν Κοσμοθεώρησή του αυτή:
Ουρανός+Θάλασσα+Χθών+Πύρ=ΣΥΜΠΑΝ=ΚΟΣΜΟΣ=Δ=ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ=6!
ΠΙΝΑΞ ΑΡΙΘΜΙΤΙΚΩΝ ΤΙΜΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Α=1 Στ=6 Ι=10 Ξ=60 Ρ=100 Χ=600
Β=2 Ζ=7 Κ=20 Ο=70 Σ=200 Ψ=700
Γ=3 Η=8 Λ=30 Π=80 Τ=300 Ω=800
Δ=4 Θ=9 Μ=40 Υ=400
Ε=5 Ν=50 Φ=500
(τα γράμματα που έχουν αριθμητικές τιμές 90, 900 δεν υπάρχουν πιά στην γλώσσα μας).

lsim είπε...

Νίκο,

θα πρέπει να πω ότι δεν περίμενα τέτοιο σχόλιο!!!

Alex Mouzakiti είπε...

να πω και κατι πιο απλό..; Απλά όταν οι δείκτες του ρολογιού βρίσκονται στο 10 και 10 σχηματίζουν ένα χαμόγελο, σε εντίθεση π.χ. με το 4 παρα 20.

lsim είπε...

@Alex,

:) :)

Ανώνυμος είπε...

Ειναι καθαρα θεμα marketing.Η θεση δεκα παρα δεκα σχηματιζει ενα χαμογελο (ευχαριστη εικονα για τον πελατη) και επισης το λογοτυπο της καθε εταιριας βρισκεται κατω απο το 12 οποτε το περικλυεις και το αναδεικνυεις.Τελος σε αυτη τη θεση δεν καλυπτει αλλες πληροφοριες, πχ ημερομηνια υψομετρα,βυθομετρα κτλ.

Ανώνυμος είπε...

Ψαξτε κατι σε εβραιους και σιωνισμο.