Πέμπτη, 30 Απριλίου 2009

Καλή Πρωτομαγιά

Μια υπέροχη σύνθεση (Rodrigo’s Guitar Concerto De Aranjuez - ένα από τα 2000 καλύτερα τραγούδια του 20ου αιώνα, σύμφωνα με τον Γιάννη Πετρίδη), έτσι για να χαλαρώσουμε λίγο και να σκεφτούμε τι χάνουμε καθημερινά με το άγχος και τους εξαντλητικούς ρυθμούς δουλειάς.

Καλό τριήμερο!

Τετάρτη, 29 Απριλίου 2009

Internet vs. TV

Σύμφωνα με έρευνα της Microsoft, το διαδίκτυο θα ξεπεράσει την τηλεόραση ως το μέσο επικοινωνίας με τη μεγαλύτερη χρήση από πλευράς καταναλωτών, μέχρι τον Ιούνιο του 2010 στην Ευρώπη.

Αν διατηρηθούν οι σημερινοί ρυθμοί ανάπτυξης η αμερικανική εταιρεία προβλέπει ότι η χρήση internet θα φτάσει τις 14,2 ώρες την εβδομάδα, έναντι 11,5 ωρών στις οποίες θα περιοριστεί η τηλεόραση. Η έρευνα αφορούσε μια σειρά αγορές (Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Μ. Βρετανία, Βέλγιο, Αυστρία, Ελβετία, Δανία, Σουηδία, Ολλανδία, Φιλανδία, Νορβηγία, Τουρκία, Κύπρο, Ελλάδα κ.ά.), οι οποίες όμως είναι από τη φύση τους ανομοιογενείς. Για παράδειγμα η Γερμανία και οι σκανδιναβικές χώρες έχουν κατά κανόνα πολύ χαμηλότερα ποσοστά χρήσης τηλεόρασης, σε σχέση με τις χώρες του μεσογειακού νότου όπως είναι η Ελλάδα. Επίσης η χρήση internet δεν σημαίνει κατ’ ανάγκην την εγκατάλειψη της χρήσης της τηλεόρασης. Για τις ηλικίες 18-24 για παράδειγμα, η οθόνη του υπολογιστή είναι η μόνη «τηλεοπτική συσκευή» που χρησιμοποιούν.

Παρ’ όλα αυτά -και παρά το γεγονός ότι στην Ελλάδα η χρήση τηλεόρασης είναι πολύ μαζικότερη από το μέσο όρο της υπόλοιπης Ευρώπης (προσεγγίζει το διπλάσιο)- οι επερχόμενες αλλαγές σε ολόκληρη την Ευρώπη είναι πάρα πολύ μεγάλες και θα αλλάξουν προπαντός τη δομή της παραγωγής τηλεοπτικού προϊόντος με τρόπο καταλυτικό για την εξέλιξη όλων των αγορών ΜΜΕ.

Ως τώρα οι μεγάλοι τηλεοπτικοί σταθμοί ήταν κατά κύριο λόγο οι παραγωγοί τηλεοπτικού προϊόντος και αυτό ήταν και το υπόβαθρο της ισχύος τους. Υπήρχαν βέβαια και οι «ανεξάρτητοι» παραγωγοί, οι οποίοι όμως βρίσκονταν ως επί το πλείστον σε σχέση εξάρτησης από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, οι οποίοι ήταν οι μόνοι που θα μπορούσαν να αγοράσουν το προϊόν τους. Με δεδομένο το μικρό αριθμό οικονομικά ισχυρών τηλεοπτικών σταθμών αλλά και τη φυσική τάση συγκέντρωσης των διαφημιστικών εσόδων στους μεγαλύτερους σταθμούς, λόγω οικονομιών κλίμακας, η αγορά λειτουργούσε ολιγοπωλιακά και οδηγούσε σε μεγάλες συγκεντρώσεις πολιτικής και οικονομικής ισχύος. Με πιο προφανή απόδειξη αυτής της υπερσυγκέντρωσης την περίπτωση Μπερλουσκόνι στην Ιταλία.

Η μετάβαση στην πραγματική εποχή του διαδικτύου θα λειτουργήσει καταλυτικά σε σχέση με αυτήν την υπερσυγκέντρωση. Τόσο στο επίπεδο της ψυχαγωγίας, όσο και σ’ αυτό την κλασικής ενημέρωσης. Η τεράστια διάδοση της φθηνής ασύρματης ψηφιακής τεχνολογίας παραγωγής ήχου και εικόνας και η επανάσταση των blogs, σε συνδυασμό με την αντίστοιχη έκρηξη των ερασιτεχνικών τραγουδιών και βίντεο, προσφέρουν στον χρήστη μια απίστευτη ποικιλία από οπτικοακουστικό υλικό. Ταυτόχρονα και για τον επαγγελματία που θα ήθελε να εξελιχθεί σε πραγματικά ανεξάρτητο παραγωγό, οι ευκαιρίες οι οποίες διανοίγονται είναι τεράστιες, αφού η ανάγκη για ισχυρούς ενδιάμεσους δεν υπάρχει πια. Οι εξελίξεις στο διαδίκτυο σημαίνουν ότι μπορείς να δεις την αγαπημένη σου τηλεοπτική σειρά (ιδίως αν πρόκειται για αμερικάνική αλλά όχι μόνο), ή τις αγαπημένες σου ειδήσεις όποτε εσύ θέλεις και χωρίς να χρειάζεσαι ενδιάμεσο.

Η δύναμη της συνήθειας είναι ισχυρή και για την ώρα αποτρέπει τη μαζική αλλαγή συμπεριφορών στις μεγαλύτερες ηλικίες. Όμως η τάση είναι σαφής και οι ταχύτητες μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερες απ’ ότι υπολογίζαμε, όπως δείχνει και η ανωτέρω έρευνα. Όποιος δεν προετοιμαστεί για τις αλλαγές μπορεί λοιπόν μέσα στην επόμενη πενταετία να βρεθεί προ εκπλήξεων. Ακόμα και στην Ελλάδα. Η καινοτομία κινείται με τρόπους που ενίοτε εκπλήσσουν ακόμα και τους ίδιους τους δημιουργούς της (πόσο μάλλον αυτούς που παρέμεναν προσκολλημένοι στις παραδοσιακές συνήθειες). Και η ισχύς του παρόντος κάθε άλλο παρά προδικάζει το μέλλον. Ας μην ξεχνάμε το παράδειγμα των αρχών του περασμένου αιώνα, όταν οι τροχήλατες άμαξες είχαν την καλύτερη χρονιά τους το έτος ακριβώς στο οποίο ξεκίνησε η βιομηχανική παραγωγή αυτοκινήτων και δύο-τρία χρόνια πριν την ουσιαστική εξαφάνιση του κλάδου αυτού.

Πηγή: Marketing Week (http://www.marketingweek.gr/default.asp?pid=9&la=1&cID=3&arId=22282)

Τετάρτη, 15 Απριλίου 2009

Happy Up Here

Και επειδή μπορεί να μην σας άρεσε το προηγούμενο βιντεάκι (οι προγραμματιστές έχουν πολύ κακό χιούμορ) πάρτε αν θέλετε κι ένα από τα αγαπημένα μου τραγουδάκια για το 2009.

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ.

Downloading video, mp3 από το YouTube

Όσοι από σας δεν ξέρετε πως να κατεβάσετε video από το YouTube διαβάστε με προσοχή.

Εκτός από τους άλλους τρόπους υπάρχει μια σελίδα στο δίκτυο που σας βοηθάει να πάρετε όχι μόνο το video αλλά και να το μετατρέψετε σε wmv, avi, mpeg, 3gp, flv ή ακόμα και να απομονώσετε το μουσικό κομμάτι και να το αποθηκεύσετε σε mp3.

Η διεύθυνση είναι:

http://sose.gr/Default.el.aspx

και έχει αναλυτικές οδηγίες για να κάνετε ό,τι από τα παραπάνω θέλετε, γρήγορα και εύκολα.

Αν θέλετε, δοκιμάστε το, με το video που ποστάρω εδώ (Προσοχή! το video απευθύνεται/αφορά μόνο προγραμματιστές!!!)

Δευτέρα, 6 Απριλίου 2009

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΠΑΝΕΛΙΣΤΑΣ

Το είδα στo Bits & Pieces του σημερινού enteka. Ήθελα πολύ καιρό να γράψω κάτι για τους "πανελίστες" αλλά ο κ. Κοσμάς Βίδος τα λέει πολύ καλύτερα από μένα. Δεν αντιστάθηκα στον πειρασμό του copy-paste.

ΤΟ ΒΗΜΑ

on air

Κοσμάς Βίδος | Κυριακή 29 Μαρτίου 2009

Τι θα φοράει η Αγγελική Ηλιάδη στην πρώτη, μετά τη δολοφονία του συντρόφου της Μπάμπη Λαζαρίδη, εμφάνισή της στην πίστα; Γιατί «φουσκώνει η κοιλίτσα» της Κέλλυς Κελεκίδου; Ο Γρηγόρης Αρναούτογλου τα έχει πράγματι με τη Νάντια Μπουλέ; Κάθε πότε βλέπει τη νεογέννητη κορούλα του ο Σάκης Ρουβάς; Πόσων ετών είναι η Ζωή Λάσκαρη; Γιατί προσεβλήθη ο Αλέξανδρος Παρθένης όταν η Μαίρη Βιδάλη του είπε «θα μπορούσα να είμαι μάνα σου»; Αρραβωνιάστηκε ή όχι ο Γιάννης Παπαμιχαήλ; Και ποιοι τέλος πάντων δεν σέβονται τη μνήμη της Αλίκης Βουγιουκλάκη; Οι απαντήσεις στα πάνελ των πρωινών, μεσημεριανών και απογευματινών ψυχαγωγικών εκπομπών. Οπου η έννοια ψυχαγωγία αφορά πλέον το ακατάπαυστο μπλα μπλα μιας παρέας (άσπονδων) φίλων. Με τον/την παρουσιαστή/στρια να έχει την υψηλή εποπτεία του ξεκατινιάσματος και τους άλλους- κάτι δήθεν δημοσιογράφους, κάτι δήθεν κοσμικούς και κάτι δήθεν επιστήμονες- να πολυλογούν ασταμάτητα. Οι πανελίστες, όπως αποκαλούνται οι επαγγελματίες του «θαψίματος», κυριαρχούν στα κανάλια. Και περιφέρονται από εκπομπή σε εκπομπή φορώντας το ύφος του ειδήμονα- είτε η κουβέντα αφορά την κυτταρίτιδα της Αντζελας Δημητρίου είτε τα σύννεφα στη σχέση της Σάρα Τζέσικα Πάρκερ και του Μάθιου Μπρόντερικ- και κρίνοντας με αυστηρότητα τα πάντα: την άρνηση των γονιών της Ηλιάδη «να ανοίξουν την αγκαλιά τους στην κόρη τους» αλλά και τη φωτογράφιση από παπαράτσι του νέου αγαπημένου της Μαντόνα με κυρία αγνώστων λοιπών στοιχείων. Παρακαλάτε να μην πέσετε στο στόμα τους!

Κάποτε τους παρουσιαστές πλαισίωναν οι «γλάστρες», οι οποίες παρ΄ ότι είχαν στόμα δεν είχαν μιλιά. Τότε δεν είχαμε καταλάβει πόσο τυχεροί ήμασταν. Το συνειδητοποιούμε τώρα που οι «γλάστρες» άνοιξαν το καλομακιγιαρισμένο στοματάκι τους, και δεν λένε να το κλείσουν. Δεκάδες νέα παιδιά, κυρίως κορίτσια αλλά και αγόρια, μιλάνε ακατάπαυστα στις κουτσομπολίστικες εκπομπές αποκαλύπτοντας ότι π.χ. «η Κατερίνα Παπουτσάκη περίμενε κάτω από το σπίτι της επί δεκατρία ολόκληρα λεπτά τον Κώστα Καραφώτη» και καυτηριάζοντας ακολούθως την «απαράδεκτη συμπεριφορά του Καραφώτη που την έστησε». Πρόκειται για τη νέα γενιά δημοσιογράφων; Αν ναι, ο θάνατος του επαγγέλματος είναι δεδομένος. Γιατί όταν η «νέα,λαμπερή εμφάνιση της Νατάσσας Θεοδωρίδου» πλασάρεται ως ρεπορτάζ, για ποια δημοσιογραφία μιλάμε;

Το μοντέλο του πανελίσταδημοσιογράφου είναι συγκεκριμένο και έχει τη μορφή της Μελίνας Κόκκορη: της κοπέλας που ξεκίνησε ως γλωσσοκοπάνα των δελτίων του Star, από όπου έχυνε χολή για τους επωνύμους αυτής της χώρας, και η οποία τώρα περιφέρεται από εκπομπή σε εκπομπή ντυμένη και βαμμένη στις έντεκα το πρωί σαν να βγήκε μόλις από ξενυχτάδικο της Ιεράς οδού, σχολιάζοντας τους πάντες και τα πάντα με φαρμακερή ειρωνεία. Από δίπλα η Σταματίνα Τσιμτσιλή, η οποία όταν δεν μαγειρεύει «Στην κουζίνα» κουτσομπολεύει σε άλλες εκπομπές. Ο Πρόδρομος Καθηνιώτης ο οποίος, αφού έκανε για λίγο τον τραγουδιστή, εκμεταλλευόμενος τη... χλωμή δόξα που του χάρισε η συμμετοχή του σε ένα ριάλιτι, αποδεικνύει μέσα από το «Η Ελλάδα παίζει» ότι η κατινιά δεν είναι γυναικείο προνόμιο. Ο Στέφανος Κωνσταντινίδης και ο Βαγγέλης Γκούμας που πλαισιώνουν την Ελεονώρα Μελέτη στην «Πρωινή (και πολύ αδιάκριτη) Μελέτη» της. Και οι Νάσος Γουμενίδης, Βασίλης Νομικός, Κλεοπάτρα Πατλάκη, Μαρία Καλπάκη, Μαρία Ηλιάκη, Φλορίντα Πετρουτσέλι, Τζορτζέλα Κόσιαβα, Θοδωρής Ρακιντζής... Ο κατάλογος των (ουσιαστικά χωρίς επάγγελμα) μπλαμπλάδων, οι οποίοι πληρώνονται για να μιλάνε, είναι μακρύς. Με τη Μελέτη, την Κατερίνα Καραβάτου, τη Βάσια Λόη, τη Φαίη Σκορδά και άλλες παρουσιάστριες να τους οργανώνουν σε μια κακόηχη ορχήστρα όπου οι ψίθυροι για τις προσωπικές ζωές των επωνύμων γίνονται άκομψες κραυγές.

Οσο για περιπτώσεις ανθρώπων με πρότερο έντιμο (τηλεοπτικό ή μη) βίο, όπως η τηλεπαρουσιάστρια Κέλλυ Σακάκου, η ψυχολόγος Τένια Μακρή, η δημοσιογράφος Νανά Παλαιτσάκη και η ηθοποιός Ευαγγελία Σαμιωτάκη που τους είναι δύσκολο φαίνεται να ζήσουν πλέον μακριά από τα πάνελ (παλαιότερα είχαμε και τις Τίνα Σακελλάριου και Μάρα Μεϊμαρίδη), έρχονται για να επιβεβαιώσουν ότι ο εθισμός στην τηλεοπτική ξεφτίλα χρόνια δεν κοιτά. Είναι να μην τη φας την πετριά. Μετά δεν μαζεύεσαι.